مقالات

بهترین دندانپزشک زیبایی تهران:لبخند درخشان با متخصص زیبایی دندان

بهترین دندانپزشک زیبایی تهران:لبخند درخشان با متخصص زیبایی دندان

بهترین دندانپزشک زیبایی تهران:لبخند درخشان با متخصص زیبایی دندان

یک متخصص دندانپزشکی زیبایی معمولاً با گذراندن دوره‌ها و برنامه‌های بیشتری درزمینه‌ی روش‌های زیبایی، مهارت‌های بیشتری در درمان‌های زیبایی دندانپزشکی کسب می‌کند. یک متخصص و دندانپزشک زیبایی، متخصصی است که تمرکزش بیشتر روی ظاهر دندان‌ها و لثه‌ها می‌باشد. اگرچه این متخصصین از مهارت و آموزش بالایی به‌عنوان یک دندانپزشک معمولی برخوردار اند، اما بیشتر به فکر زیبایی لبخند و ظاهر دندان‌های بیمارشان هستند. از آنجایی‌ که شرایط هر کسی با دیگری فرق دارد و هرکسی اولویت‌ها و نیازهای متفاوتی دارد، دندانپزشکان زیبایی روش‌های درمانی مختلفی را ارائه می‌دهند. برای دستیابی به نتایج مورد نظرتان، انتخاب یک دندانپزشک زیبایی مناسب امری مهم و بحرانی خواهد بود. توجه داشته باشید که دندانپزشکی زیبایی در شاخه‌ی دندانپزشکی، رسماً یک‌ رشته‌ی اختصاصی مجزا نیست، از این‌رو هر دندانپزشکی می‌تواند خود را یک متخصص دندانپزشک زیبایی بنامد؛ اما باوجودی که همه‌ی دندانپزشکان، روش‌های مختلفی را در زمینه‌ی دندانپزشکی زیبایی آموزش می‌بینند، اما دستیابی به سطح بالایی از تخصص به حجم بالایی از مطالعه و آموزش‌های لازم در این زمینه نیاز دارد که می‌تواند سال‌ها به طول بیانجامد.

[alert type=”custom” close=”false” icon=”fa fa-hand-o-left” color=”#000000″ background_color=”#f0a26a”]

افراد بنا بر دلایل مختلفی اقدام به درمان‌هایی برای بهبودی در ظاهر دندان‌ها و لبخندشان می‌کنند. دندان‌های شکسته، ناصاف یا زرد، مشکلات شایعی هستند که در هر مطب دندانپزشکی دیده می‌شوند و ممکن است موجب کم‌رویی و ضعف در اعتمادبه‌نفس در بسیاری از افراد شوند. اگر از لبخند خود راضی نیستید، می‌توانید به یک متخصص دندانپزشک زیبایی مراجعه کنید. البته ابتدا باید بدانید که این نوع دندانپزشکان دقیقاً چه‌کاری انجام می‌دهند. سپس تشخیص خواهید داد که راه درست، مراجعه کردن به یک دندانپزشک زیبایی، یا یک دندانپزشک عمومی که روش‌های دندانپزشکی زیبایی را انجام می‌دهد، می‌باشد. متخصصین با تجربه ما در [shortcode-variables slug=”name”] با بهره بردن از تکنولوژی‌های جدید در دندانپزشکی زیبایی می‌توانند لبخندی زیبا را به شما هدیه دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر و یا رزرو نوبت می‌توانید با شماره‌ی [shortcode-variables slug=”number”] تماس حاصل فرمائید. [/alert]

پرکاربردترین روش‌های دندانپزشکی زیبایی چه روش‌هایی هستند؟


روش‌های زیر، محبوب‌ترین و پرکاربردترین روش‌ها در دندانپزشکی زیبایی هستند:

سفید کردن دندان‌هابهترین دندانپزشک زیبایی تهران:لبخند درخشان با متخصص زیبایی دندان

سفید کردن دندان‌ها شامل بلیچینگ آن‌ها به‌ منظور برطرف ساختن هرگونه زردی یا لکه‌های روی مینای دندان می‌باشد. روش‌های مختلفی برای سفید کردن دندان‌ها وجود دارد که در مطب دندانپزشکی، در خانه یا ترکیبی از هر دو انجام‌پذیر هستند که به اولویت‌ها و هزینه‌ی بیمار بستگی دارد. سفید کردن دندان‌ها تنها روی مینای دندان طبیعی انجام می‌شود، اگرچه ایمپلنت‌های دندان، پرشدگی‌های دندان، روکش‌های دندانی یا ونیرهای دندانی قابل بلیچینگ نیستند و ممکن است تغییراتی در رنگ آن‌ها ایجاد شود.

لمینت دندان بهترین دندانپزشک زیبایی تهران:لبخند درخشان با متخصص زیبایی دندان

ونیرهای دندان یا همان لامینت دندان، معمولاً از جنس پرسلین هستند اما می‌توانند پلاستیکی نیز باشند و بر روی سطح جلویی دندان قرار می‌گیرند. این روکش‌ها متناسب با هر دندان ساخته و روی آن چسبانده می‌شوند که رنگ و شکل دندان را تغییر می‌دهند و تغییرات حاصل از آن‌ها دائمی‌تر از روش‌های بلیچینگ یا باندینگ کامپوزیتی است. این روش در میان افراد مشهور و هنرپیشه‌ها بسیار محبوب است زیرا راهی آسانی برای داشتن لبخندی زیبا می‌باشد.

باندینگ دندانبهترین دندانپزشک زیبایی تهران:لبخند درخشان با متخصص زیبایی دندان

لب‌پریدگی‌های کوچک و زردی اندک دندان را می‌تواند به‌راحتی باندینگ کامپوزیتی دندان اصلاح کرد. این یک روکش همرنگ دندان است که می‌تواند برای پر کردن سوراخ‌ها یا شکستی‌هایی در دندان قالب گیری شود و حتی می‌توان از آن برای پر کردن خوردگی‌ها و حفره‌های کوچک دندان استفاده کرد. باندینگ دندان می‌تواند تا چند سال دوام داشته باشد و گفته می‌شود که این روکش‌های ممکن است به‌راحتی ترک‌بردارند یا بشکنند. در صورت بروز این مشکل، باندینگ دندان باید توسط یک دندان‌پزشک مجدداً روی دندان کار گذاشته شود.

فرم دهی دندان‌هابهترین دندانپزشک زیبایی تهران:لبخند درخشان با متخصص زیبایی دندان

در روش فرم دهی دندان‌ها، دندانپزشک دندان یا دندان‌های بیمار را با تراش دادن فرم می‌دهد. این می‌تواند به معنای تغییر موقعیت، پهنا، طول یا شکل دندان باشد. برای فرم دهی دندان، به دندان‌هایی سالم و قوی و نیز سلامت کلی بدن نیاز است زیرا در این روش برای شکل دادن دندان از روش‌های سمباده زدن یا لیزر استفاده می‌کنند. فرم دهی دندان‌ها، روشی بسیار سریع و دائمی برای کسانی است که دندان‌های کج، روی‌هم افتاده یا با طول‌های متفاوت و یا کسانی که دندان‌هایی یا زاویه‌های بدفرم دارند. بعد از فرم دهی، دندان‌ها صاف و صیقل داده می‌شوند تا بیمار لبخندی جدید و درخشان داشته باشد.

روکش یا بریج دندان بهترین دندانپزشک زیبایی تهران:لبخند درخشان با متخصص زیبایی دندان

بریج دندان، فضاهای خالی بین فواصل بزرگ دندان‌ها و دندان‌های ازدست‌رفته را پر می‌کنند و صرفاً جهت زیبایی بکار نمی‌روند. این روش، روشی مقرون‌به‌صرفه و کم تهاجمی‌تر از ایمپلنت دندان و ارتودنسی می‌باشد که به بهبود ظاهر دندان‌ها، بدون جایگزین کردن یا مرتب کردن دندان‌ها، کمک می‌کند. به همین صورت، روکش‌های دندان نیز دندان‌های ترک‌خورده یا شکسته شده را پوششش می‌دهند و شکل طبیعی آن‌ها را حفظ می‌کنند. روکش‌های سرامیکی یا پرسلینی می‌توانند در یک جلسه انجام شوند و گاهی از آن‌ها در موارد پر کردن فضاهای بزرگی در دندان‌ها استفاده می‌کنند.

ارتودنسی (ردیف کردن دندان‌ها)

بهترین دندانپزشک زیبایی تهران:لبخند درخشان با متخصص زیبایی دندان

سیم‌کشی‌های معمولی دندان و اینویزیلاین (ارتودنسی نامرئی) در اکثر کلینیک‌های دندانپزشکی ارائه می‌شوند. دندان‌پزشک شما، بسته به نیازتان، روش درمانی مناسبی را به شما توصیه خواهد کرد یا شمارا به یک متخصص ارتودنسی ارجاع خواهد داد.

ایمپلنت دندان (جایگزینی دندان)

بهترین دندانپزشک زیبایی تهران:لبخند درخشان با متخصص زیبایی دندان

در موارد پوسیدگی شدید دندان یا به خاطر آسیب یا بالا رفتن سن، یک یا چند دندان ممکن است به جایگزین کردن نیاز داشته باشند. تکنولوژی ایمپلنت دندان در طی سال‌های گذشته پیشرفت‌هایی داشته است و اکنون دندان‌های مصنوعی کاشته شده می‌توانند با بقیه‌ی دندان‌های شما هماهنگی و مطابقت خوبی داشته باشند و نیز از ظاهری طبیعی برخوردار باشند.

تفاوت بین دندانپزشکی عمومی با دندانپزشکی زیبایی


همه‌ی دندان‌پزشکان با یک درجه‌ی یکسان و تحصیلاتی مشابه هستند اما برخی از دانشکده‌ها یک یا چند امتیاز دیگر نیز ارائه می‌دهند. همه‌ی دندان‌پزشکان کارشان را به‌عنوان یک دندان‌پزشک عمومی آغاز می‌کنند و دوره‌های لازم را برای روش‌های دندانپزشکی به‌طور یکسان سپری کرده‌اند. تمرکز دندانپزشکی عمومی بیشتر روی جلوگیری از بیماری‌ها و مشکلات دندانی مانند پوسیدگی دندان، عفونت‌ها و بیماری‌های لثه می‌باشد. از طرف دیگر ، دندان‌پزشکان زیبایی دوره‌های خود را با شرکت در برنامه‌ها و دوره‌هایی در زمینه‌ی درمان‌ها و روش‌های زیبایی تکمیل کرده‌اند. دندان‌پزشکان عمومی می‌توانند همچنین روش‌های زیبایی بخصوصی را که پیچیدگی کمتری دارند، مانند سفید کردن و باندینگ دندان ، انجام دهند. اگرچه یک دندان‌پزشک عمومی که تمایل دارد که در زمینه‌ی دندانپزشکی زیبایی آموزش ببیند، می‌تواند در دوره‌های تکمیلی آموزشی شرکت کند تا روش‌های انجام روکش ، بریج ، ونیر و لمینت دندان و ایمپلنت دندانی را بیاموزد.

چگونه یک دندانپزشک زیبایی انتخاب کنیم ؟

معیارهای متعددی وجود دارند که براساس آنها میتوان بهترین دندانپزشک زیبایی را انتخاب کرد. برای برخی بیماران راحتی و هزینه ی آن مهم است. هنگام انتخاب یک متخصص زیبایی دندان ارزان حتما مراقب باشید. دندانپزشکی زیبایی مانند یک هنر است. این کار به زمان ، مهارت و به طور کلی هزینه ی بیشتری نسبت به دندانپزشکی عمومی نیاز دارد. اگرچه اکثر دندانپزشکان به شما کمک میکنند تا بهترین روش درمانی را متناسب با بودجه خود انتخاب کنید و در صورت نیاز، گزینه های مالی را به شما ارائه دهند.

از دیگران پرس و جو کنید

با کسانی که قبلا درمانهای دندانپزشکی زیبایی انجام داده اند صحبت کنید. پرس و جو از دوستان و خانواده اغلب بهترین راه برای یافتن یک دندانپزشک زیبایی می باشد. همچنین میتوانید از دندانپزشکان دیگری مانند دندانپزشک عمومی تان بپرسید. میتوانید در اینترنت درباره ی مقالات و لیست کارهای دندانپزشکان شهر و منطقه ی خود جستجو کنید تا پی ببرید که کدام یک بالاترین امتیاز را دارد.

اعتبارنامه یا گواهی پزشک را چک کنید

حتی اگر دندانپزشکی بسیار به شما توصیه شود و عکسهای زیبایی از کارهای او دیده باشید، باید از گواهی داشتن او مطمئن باشید. میتواند به صورت آنلاین ببینید که دندانپزشک موردنظرتان در کجا تحصیل کرده است، چه دوره های تکمیلی را طی کرده است، و به کدام سازمانها و موسسات وابسته است.

درباره ی مدت زمان و سابقه ای که صرف دندانپزشکی زیبایی کرده است، تحقیق کنید

علاوه بر تحصیلات و دوره های اموزشی تکمیلی، سابقه و مدت زمانی که دندانپزشک صرف انجام روشهای دندانپزشکی زیبایی کرده است، حائز اهمیت است. همچنین درباره ی اینکه دندانپزشک مورد نظر چه قدر از کار خود را صرف دندانپزشکی زیبایی کرده است تحقیق کنید. اگرچه رشته ی اختصاصی جداگانه ای برای دندانپزشکی زیبایی وجود ندارد، کسانی که تلاش می کنند در این زمینه بهترین باشند، بیشترین تعداد بیمار را برای روش های زیبایی و ترمیمی دندانپزشکی دارند.

از دندانپزشک خود بخواهید عکس های قبل و بعد بیماران خود را به شما نشان دهد

مانند یک هنرمند که شاهکارهای هنری خود را در یک گالری در معرض نمایش میگذارد، یک دندانپزشک زیبایی ماهر بهترین کارهای خود را در معرض نمایش قرار می دهد. از او بخواهید تا نمونه هایی از کار خود را به شما نشان دهد. بسیاری از دندانپزشکان تصاویر قبل و بعد بیماران خود را در گالری سایت های اینترنتی خود قرار میدهند. مراقبت باشید که ممکن است عکس هایی از روتوش شده و از قبل اماده وجود دارند. اگر نگران این موضوع هستید از دندانپزشک خود درباره ی بیماران قبلی پرس و جو کنید تا بتوانید با آنها تماس بگیرید.

وقتی برای مشاوره قبل از درمان در نظر بگیرید

جلسه ی مشاوره را نادیده نگیرید. زمانی را برای توضیح اهداف تان و گوش کردن به توصیه های دندانپزشکتان صرف کنید. برای دستیابی به بهترین نتایج ممکن، این ارتباط در دندانپزشکی زیبایی بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

از راحتی خود مطمئن شود

از همه مهم تر، راحتی در حین انجام درمان است. اگر دندانپزشک و دستیارش آرامش و راحتی را برای شما فراهم کنند و مراقبتهای لازم را انجام دهند، مطمئنا تجربه ی خیلی خوبی از درمانتان خواهید داشت.

درباره دکتر روشنک غفاری

مطب دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی دکتر روشنک غفاری واقع در تهران بزرگ، ونک گاندی شمالی یکی از بهترین های دندانپزشکی زیبایی و ترمیم تهران با همکاری متخصصین کلیه رشته های دندانپزشکی همراه با فضایی بهداشتی و با امکانات مدرن دندانپزشکی آمادگی دارد تمامی خدمات دندانپزشکی را برای شما هموطنان عزیز ارائه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *