مقالات

همه آن چیزی که در باره لومینیرز باید بدانید

همه آن چیزی که در باره لومینیرز باید بدانید

همه آن چیزی که در باره لومینیرز باید بدانید

لومینیرز که از نوع خاصی از سرامیک ثبت شده ساخته شده‌اند، علاوه بر زیبایی شگفت انگیز و طبیعی، باعث دوام و طول عمر دندان می‌شوند. لومینیرز با انواع دیگر ونیر دندان متفاوتند، زیرا آنها از جنس یک ماده فشرده شده ثبت شده هستند که از نوعی سرامیک خاص نازک به نام سرینیت (Cerinate) ساخته شده است. این وینرها ممکن است فوق العاده نازک باشند، اما در عین حال بسیار قوی نیز هستند، بنابراین آنها امکان یک سرمایه گذاری طولانی مدت عالی را ارائه می‌دهند. روکش‌های دندانی پوسته‌های بسیار نازکی هستند که روی دندان‌های طبیعی قرار می‌گیرند. این روکش‌ها برای تغییر زیبایی ظاهری لبخند طراحی شده‌اند تا دندان‌های مرواریدی سفیدی ایجاد کنند و می‌توان از آنها برای مخفی کردن بسیاری از نازیبایی‌های ظاهری دندان استفاده کرد. ونیرها زمانی توصیه می‌شوند که بیمار در مورد لک شدن، تغییر رنگ، شکل غیر طبیعی، ناصاف بودن، فرسوده شدن دندان، دندان‌های شکسته و شکاف بین دندان‌های خود نگران است. اگر شما از لبخند خود ناراضی هستید یا آرزوی لبخند بی‌عیب و نقص مانند افراد مشهوری که در تلویزیون و فیلم دیده می‌شوند را دارید، لومینیرز دندان می‌تواند درمان مناسبی برای شما باشد.

روش درمان


درمان لومینیرز دندان معمولا حدود 2-3 هفته طول می‌کشد و شامل دو جلسه می‌شود. برای شروع، دندانپزشک روش درمان را برای شما شرح خواهد داد، سپس او وارد فرآیند می‌شود و بررسی می‌کند که آیا روش درمانی لومینیرز دندان برای شرایط شما مناسب است یا خیر. پس از آن دندانپزشک از دندان‌های شما قالب‌هایی می‌سازد و تمامی کارهای مربوط به آماده سازی روکش لومینیرز را انجام می‌دهد، به طوری که آنها بسیار ظریف و نازک باشند و حداقل آماده سازی مورد نیاز باشد. دندانپزشک این قالب‌ها را به استودیوی سرینیت (Cerinate) که در آن ونیرهای سفارشی شما ساخته می‌شوند، ارسال می‌کند. سپس دندانپزشک آنها را فیت می‌کند و شما می‌توانید از لبخند با برند جدید لذت ببرید و اعتماد به نفس تازه‌ای را تجربه کنید.

سوالات متداول در مورد لومینیرز


تفاوت بین ونیرهای کامپوزیتی و لومینیرز

‌روکش‌های کامپوزیتی یک راه حل بسیار موثر برای دندان‌های آسیب دیده هستند و می‌توانند لبخند را جذاب‌تر کنند، اما ظاهر زیبایی همانند روکش‌های چینی پرسلین و سرامیکی ارائه نمی‌دهند. آنها بسیار ارزانتر از روکش‌های دندانی چینی هستند، اما دوام و استحکام ونیرهای چینی را ندارند. یک مزیت عمده لومینیرز لامینت این است که معمولا این روکش‌ها می‌توانند مستقیما با حداقل آماده سازی به دندان فیت شوند. این مزیت باعث کاهش زمان درمان می‌شود و ساختار دندان را نیز حفظ می‌کند.

آیا لومینیرز درد دارد؟

در بیشتر موارد خیر. درست است که بیشتر روش‌های روکش نیاز به مقدار قابل توجهی حذف ساختار دندان دارند و درد و ناراحتی در آنها وجود دارد. اما روش لومینیرز دندان کاملا متفاوت است زیرا تقریبا در همه موارد نیاز به تراش، برش و یا پر کردن دندان وجود ندارد. در نتیجه، هیچ داروی بیهوشی یا بی‌حس کننده لازم نیست. علاوه بر این، زمانی که منتظر ساخته شدن لومینیرز هستید، هیچ نوع پرکننده موقت ناراحت کننده‌ای مورد نیاز نیست. پس از اتمام روند، هیچ ناراحتی یا حساسیت پس از قرار دادن لومینیرز دندان وجود ندارد، که به این معنی است که روکش لومینیرز کاملا طبیعی به نظر می‌رسد و فرد پس از انجام این درمان از ابتدا احساس راحتی می‌کند.

آیا می‌توان از لومینیرز به جای بریس استفاده کرد؟

در بیشتر موارد، بله. دندانپزشک قادر خواهد بود دندان‌های شما را ارزیابی کند و تصمیم بگیرد که آیا ارتودنسی ضروری است یا خیر. اگر مشکل جدی نداشته باشید، لومینیرز دندان شکل و تراز دندان‌ها را تغییر می‌دهد و باعث می‌شود که دندان‌ها یکنواخت‌تر و مرتب‌تر به نظر برسند.

لومینیرز چقدر دوام دارد؟

لومینیرز دندان دارای طول عمر بی‌نظیری است. تست بالینی ثابت کرده است که روش لومینیرز برای 20 سال و فراتر از آن دوام دارد و عالی به نظر می‌رسد.

آیا می‌توان در صورت تمایل لومینیرز را برداشت؟

بله، لومینیرز دندان کاملا برگشت‌ پذیر است. این عمدتا به دلیل عدم کاهش ساختار حساس دندان است، به طوری که دندان‌های طبیعی هنوز وجود دارند و قوی هستند.

با لومینیرز، آیا هنوز می‌توان آدامس جوید و غذاهای مورد علاقه مانند ذرت یا آب نبات خورد؟

هیچ محدودیتی برای چیزی که می‌توانید بخورید یا بنوشید وجود ندارد چون لومینرز روی دندان‌های اصلی در حالتی قرار می‌گیرند که در بیشترین زمان ممکن دوام دارند. با این حال، شما باید حداقل هر 6 ماه یک بار برای چکاپ و تمیز کردن به منظور نگهداری لومینیرز در شرایط خوب، مراجعه به دندانپزشک خود را ادامه دهید.

درباره دکتر روشنک غفاری

مطب دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی دکتر روشنک غفاری واقع در تهران بزرگ، ونک گاندی شمالی یکی از بهترین های دندانپزشکی زیبایی و ترمیم تهران با همکاری متخصصین کلیه رشته های دندانپزشکی همراه با فضایی بهداشتی و با امکانات مدرن دندانپزشکی آمادگی دارد تمامی خدمات دندانپزشکی را برای شما هموطنان عزیز ارائه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *