مقالات

درمان بی دندانی کامل با کاشت ایمپلنت تمام فک بر پایه 4 ایمپلنت (all on 4)

درمان بی دندانی کامل با کاشت ایمپلنت تمام فک بر پایه 4 ایمپلنت (all on 4)

درمان بی دندانی کامل با کاشت ایمپلنت تمام فک بر پایه 4 ایمپلنت (all on 4)

اکثر افراد دندان‌های مصنوعی کامل متحرک را به علت درگیری با لیز خوردن و جا به جایی، یا خواستار بودن الزامات نگهداری و یا محدودیت‌های غذایی دوست ندارند.

ایمپلنت‌های دندان یک راه حل عالی برای این مشکلات و جایگزین عالی برای دندان‌های مصنوعی هستند. تکنیک All-on-4 ایمپلنت فوری یا ایمپلنت‌های دندانی در همان روز به بیماران راه حل مقرون به صرفه‌ای برای این مشکل ارائه می‌دهد، به طوریکه تمام دندان‌های فک بالایی یا پایینی می‌توانند توسط چهار ایمپلنت دندانی قرار گرفته به صورت مطلوب پشتیبانی شوند. این روش برای همه مناسب نیست، اما برای کسانی که تمام دندان‌هایشان را در یک فک از دست داده‌اند ارزش در نظر گرفتن را دارد.

[alert type=”custom” close=”false” icon=”fa fa-hand-o-left” color=”#000000″ background_color=”#f0a26a”]

هر فردی که دندان‌هایش را از دست داده است قادر به بازسازی دوباره‌ی لبخندش است. بهبود و پیشرفت در تکنولوژی ایمپلنت و پروتکل‌های جدید مانند کاشت دندان تمام فک به روش all on 4، امکان جراحی کمتر تهاجمی بدون پیوند استخوان را فراهم می‌کند. این روش انقلابی درمان را می‌توان در فک بالا یا پایین مورد استفاده قرار داد تا از یک بریج ثابت فوری که بسیار شبیه به دندان‌های طبیعی به نظر می‌رسد، احساس می‌شود و عمل می‌کند، پشتیبانی کند. متخصصین ما در کلینیک دندانپزشکی دکتر غفاری می‌توانند به شما در دستیابی به دندان‌های جدید زیبا با کاشت دندان تمام فک به وسیله تکنیک All on 4 تنها در یک روز، کمک کنند. برای اطلاعات بیشتر یا رزرو نوبت با شماره‌ی [shortcode-variables slug=”number”] تماس حاصل فرمایید.[/alert]

مزایا


مزایای ایمپلنت All-on-4 در مقابل دندان‌های مصنوعی عادی عبارتند از:

حفظ استخوان

ایمپلنت‌های دندانی به حفظ استخوان در فک کمک می‌کنند. در مقایسه، دندان‌های مصنوعی می‌توانند این از دست دادن استخوان را به علت فشار دندان مصنوعی که بر روی لثه و خط فک زیرین قرار دارد، سرعت بخشند.

افزایش راحتی

ترمیم به جای بافت لثه توسط ایمپلنت‌ها پشتیبانی می‌شود، بنابراین بافت لثه را نمی‌ساید و یا تکه‌های زخم ایجاد نمی‌کند.

رژیم غذایی بهبود یافته

دارندگان دندان مصنوعی نیاز به اجتناب از غذاهای خاصی دارند که خوردن آنها دشوار یا تقریبا غیرممکن است زیرا آنها بیش از حد سفت و ترد هستند و می‌توانند به دندان‌های مصنوعی آسیب برسانند. ایمپلنت‌ها به اندازه کافی قوی هستند تا بتوانند این نیروها را تحمل کنند و به شما این امکان را می‌دهند که یک رژیم غذایی سالم‌تر و متنوع بخورید و از افزایش قدرت بایت لذت ببرید.

اعتماد به نفس بهبود یافته

ایمپلنت از دندان‌ها پشتیبانی می‌کند که هنگام خوردن یا صحبت کردن، حرکت نکنند، بنابراین می‌توانید بدون ترس از خجالت ناشی از حرکت دندان‌های خود یا خارج شدنشان از محل با جامعه سر و کار داشته باشید و معاشرت کنید.

ظاهر بهبود یافته

از بین رفتن دندان و استخوان در فک، ابعاد صورت را تحت تاثیر قرار می‌دهد و می‌تواند شما را چندین سال پیرتر از آنچه واقعا هستید نشان دهد. کاشت دندان تمام فک به روش all on 4 برای جایگزینی ارتفاع از دست رفته‌ی بین فک‌های فوقانی و پایینی ساخته شده است، و گونه‌ها و لب‌های شما را پشتیبانی می‌کند.

بدون نیاز به چسب‌های کثیف

دندان‌ها به طور دائمی به ایمپلنت‌های دندانی ثابت و نصب می‌شوند.

فرآیند عمل


درمان بی دندانی کامل با کاشت ایمپلنت تمام فک بر پایه 4 ایمپلنت (all on 4)

فرآیند عمل کاشت دندان تمام فک به روش all on 4 عبارت است از:

  • ابتدا دندانپزشک دهان شما را با انجام آزمایش‌های تشخیصی مختلف از جمله سی تی اسکن و اسکن و اشعه‌های ایکس دندانی برای اندازه‌گیری میزان استخوان‌های موجود در فک و تراکم آن، معاینه می‌کند. دندانپزشکان همچنین ممکن است از نرم افزار تصویربرداری ویژه 3 بعدی دندانپزشکی برای تشخیص دقیق، برنامه‌ریزی قرار دادن ایمپلنت و ایجاد راهنماهای جراحی استفاده کنند که دندانپزشک را قادر می‌سازد تا ایمپلنت‌ها را دقیقا در محل مناسب و درست قرار دهد.
  • دوم دندانپزشک دو ایمپلنت را در جلوی قوس فک در موقعیت‌هایی که به طور معمول توسط دندان‌های پیشین (دندان‌های جلویی) اشغال شده است قرار می‌دهد، و دو ایمپلنت کنار آنها قرار می‌گیرند، هر یکی از آنها در یک طرف. ایمپلنت‌ها در زاویه 45 درجه می‌باشند که کج از ایمپلنت‌های جلویی قرار دارند. زاویه به حداکثر استفاده از استخوان در ناحیه کمک می‌کند، همانطور که پست‌های ایمپلنت کمی طولانی‌تر می‌توانند برای ایمپلنت‌های زاویه‌دار استفاده شوند، حمایت بیشتری برای دندان‌های جایگزینی فراهم می‌کنند. این چهار ایمپلنت می‌تواند کل قوس فک با دوازده یا چهارده دندان را پشتیبانی کنند.
  • یک بریج ثابت جدید و موقت قبل از جراحی ایمپلنت تهیه می‌شود و برای ارائه‌ی یک ترمیم اختصاصی بعد از نصب اصلاح می‌شود. از آنجایی که تنها چهار پست برای نصب ترمیم وجود دارد، کل روند نسبتا سریع است و شما با دندان‌های جدید خود دندانپزشکی را ترک خواهید کرد و آماده استفاده آنها خواهید بود.

مهم است توجه داشته باشید که مجموعه جدید دندان‌ها موقتی هستند، زیرا ایمپلنت‌های دندان هنوز هم برای بهبودی و تلفیق شدن با استخوان فک نیاز به زمان دارند. لثه‌ها و استخوان فک باید پس از 3 تا 6 ماه کاملا بهبود یافته باشند. در این مرحله، دندانپزشک دندان‌های موقتی را جدا می‌کند و می‌تواند قالب‌هایی را برای بریج‌های ثابت متکی بر ایمپلنت دائمی که مستحکم‌تر بوده و راحت‌تر در دهان قرار می‌گیرند، بگیرد.

توجه و مواظبت در مرحلهء نقاهت 


درمان بی دندانی کامل با کاشت ایمپلنت تمام فک بر پایه 4 ایمپلنت (all on 4)

همانند دندان‌های طبیعی، پروتزهای All on 4 باید هم در خانه و هم توسط دندانپزشک نگهداری شود. با این حال، بر خلاف دندان‌های طبیعی، ایمپلنت و پروتز شما مستعد پوسیدگی دندان نیستند.

شما باید پروتزهای خود را مسواک بزنید، همانطور که دندان‌های طبیعی را مسواک می‌زنید، و از شوینده‌های بدون نسخه و از مسواک‌های بین دندانی برای تمیز و سالم نگه داشتن دهان و لثه‌ها استفاده کنید. جرم و تارتار عادی باید به صورت روزانه حذف شوند. مطالعات زیادی در مورد موثرترین نوع مسواک برای ایمپلنت‌ها انجام شده است. نتایج تفاوت قابل توجهی بین مسواک‌های برقی، الکتریکی و دستی را نشان نداده است. تمرکز اصلی باید بر سازش با پروتزها و مهارت‌های بیمار باشد. همچنین انواع بسیاری نخ دندان در فروشگاه‌ها وجود دارند، و به طور کلی بسیار توصیه می‌شود که از نخ دندان بدون موم یا مخصوص ایمپلنت به منظور محافظت از بافت اطراف ایمپلنت استفاده کنید. به شدت توصیه می‌شود برای تمیز و سالم نگه داشتن پروتز و ایمپلنت در سال 2 بار به دندانپزشک مراجعه کنید.

خطرات


شاید نگران کننده‌ترین خطر امکان این است که حداقل یکی از ایمپلنت‌ها نگه داشته نمی‌شود؛ یا چون درست قرار نگرفته است معیوب بوده است و یا اینکه استخوان به درستی بهبود نیافته است. مطالعات اخیر نشان داده است مصرف الکل و تنباکو در چند هفته اول پس از یک فرآیند all-on-4 ممکن است خطر شکست درمان ایمپلنت را افزایش دهد، چرا که هر دوی این محصولات تاثیر منفی بر روند بهبود دارند. خوشبختانه، حتی اگر ناراحت کننده باشد، شکست در درمان ایمپلنت عواقب کمی دارد؛ با توجه به سادگی روند، یک دندانپزشک می‌تواند به راحتی یک نوبت برای جایگزینی آن در یک جلسه ترتیب دهد.

هزینه


برای بسیاری از افراد، هزینه درمان عامل اصلی در روند تصمیم‌گیری است. هزینه‌ی کاشت دندان تمام فک به روش all on 4 بسیار متفاوت است. این تنوع گسترده به دلیل تعدادی از عوامل مختلف است از جمله:

  • نوع ایمپلنت مورد استفاده و آزمایشات تشخیصی از قبل انجام شده برای ارزیابی سلامت بیمار
  • کیفیت ترمیم نهایی (دندان مصنوعی) و سفارشی سازی مورد نیاز
  • تجربه و مهارت دندانپزشک ایمپلنت یا جراح دهان
  • مکان دندانپزشک شما

اگر متوجه شوید که کاشت دندان تمام فک به روش  all on 4 با تخفیف قابل توجهی ارائه می‌شود، ارزش آن را دارد که در مورد برند ایمپلنت‌های دندان مورد استفاده تحقیق کنید زیرا ممکن است توسط یک سازنده‌ی معتبر تهیه نشوند.

درباره دکتر روشنک غفاری

مطب دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی دکتر روشنک غفاری واقع در تهران بزرگ، جردن قبادیان غربی پلاک ۱۱ واحد ۵ یکی از بهترین های دندانپزشکی زیبایی و ترمیم تهران با همکاری متخصصین کلیه رشته های دندانپزشکی همراه با فضایی بهداشتی و با امکانات مدرن دندانپزشکی آمادگی دارد تمامی خدمات دندانپزشکی را برای شما هموطنان عزیز ارائه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *