بلاگ

جراحی لثه روکش دندان

جراحی لثه برای روکش دندان

لثه ها از نظر دیده شدن به سه دسته تقسیم میشوند، دسته اول حالتى است که در لبخند، لثه هاى فرد کاملا مشخص است، این مورد از نظر بیننده زیبا نبوده و عموم بیماران این دسته جهت درمان زیبایى به دندانپزشک مراجعه میکنند

در بسیاری موارد حد لثه به گونه ای است که طول تاج کلینیکى دندان کوتاه به نظر میرسد، در این موارد گاهى با برداشتن لثه و افزودن فضا به تاج قادر خواهیم بود مشکل زیبایی دندانها را مرتفع سازیم، به این عمل جراحى زیبایى لثه گفته می شود.

دسته دوم هنگام لبخند ١تا ٢ میلى متر از لثه مشخص است و در دسته سوم هنگام لبخند ابدا لثه مشخص نیست ( این حالت از نظر اصول زیبایى شناسى) زیباترین حالت ارتباط لثه و دندانها تلقى میشود.

در پاره‌ای از موارد تنها برداشتن مقدار کمی از بافت لثه کافی است تا دندان را آمادهٔ پذیرش روکش سازد ولی در بیشتر مواقع باید چند میلیمتر از استخوان نگهدارندهٔ ریشه نیز برداشته شود تا حدود ۲ میلیمتر از دندان در بیرون از بافت استخوانی فک قرار گیرد.

برداشتن استخوان توسط لوازمی همچون قلم دندانپزشکی صورت می‌گیرد. پس از آنکه پریودنتیست از افزایش طول تاج دندان به میزان لازم اطمینان حاصل کرد، محل جراحی با سرم استریل شستشو داده شده و لثه بخیه زده می‌شود.

مشاوره در تلگرام یا تماس با شماره تلفن: 88795280

درباره دکتر روشنک غفاری

مطب دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی دکتر روشنک غفاری واقع در تهران بزرگ، ونک گاندی شمالی یکی از بهترین های دندانپزشکی زیبایی و ترمیم تهران با همکاری متخصصین کلیه رشته های دندانپزشکی همراه با فضایی بهداشتی و با امکانات مدرن دندانپزشکی آمادگی دارد تمامی خدمات دندانپزشکی را برای شما هموطنان عزیز ارائه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *