مقالات

اصلاح طرح لبخند(طراحی لبخند):داشتن اعتماد بنفس با لبخند هالیوودی

اصلاح طرح لبخند(طراحی لبخند):داشتن اعتماد بنفس با لبخند هالیوودی

اصلاح طرح لبخند(طراحی لبخند):داشتن اعتماد بنفس با لبخند هالیوودی

اصلاح طرح لبخند فرایند بهبود ظاهر لبخند از طریق یک یا چند روش دندانپزشکی زیبایی است. اصلاح طرح لبخند می‌تواند در کمتر از 3 هفته لبخند شما را تغییر دهد و راه حلی مناسب برای دندان‌های کج، ناصاف، خراب، شکسته و دندان‌هایی که تغییر رنگ داده‌اند، باشد.

هر بیمار منحصر به فرد است، بنابراین دندانپزشک طرح لبخند را به طوری که مناسب شما باشد و با توجه به ارزیابی ویژگی‌‌های خاص شما و عواملی همچون شکل صورت، رنگ دندان و اندازه دندان طراحی می‌کند. سپس انواع مختلفی از تکنیک‌های بسیار موثر برای ایجاد لبخندی جدید استفاده می‌شود. عکسبرداری از دندان‌ها، تهیه عکس‌های مجازی از نتایج و… از دیگر مراحل اصلاح طرح لبخند می باشد. بسیاری از بیماران افزایش چشمگیری در اعتماد به نفس خود تجربه می‌کنند، زیرا اغلب برای اولین بار، می‌توانند به صورت آشکار با سطح اطمینان بیشتری لبخند بزنند. اساس اصلاح طرح لبخند چیزی است که شما خودتان انتخاب می‌کنید که انجام دهید در حالی که بازسازی کامل دهان چیزی است که باید انجام دهید.

[alert type=”custom” close=”false” icon=”fa fa-hand-o-left” color=”#000000″ background_color=”#f0a26a”]

اگر شما هم کمی اهل فیلم و سینما باشید حتما لبخند زیبا، پر زرق و برق و دلنشین بازیگران فیلم دل شما را ربوده و صد در صد از طرفداران آنها شده‌اید، شاید بیشترین تاثیر در جذابیت یک هنرمند لبخند آن باشد و آن را مدیون اصلاح طرح لبخند در دندانپزشکی زیبایی است، پس حالا متوجه شدید کلمه معروف لبخند هالیوودی از کجا آمده در گذشته نه چندان دور لبخند زیبا، دندان‌های مرتب و درخشان تنها در اختیار هنرمندان سینمایی بود اما امروزه با کمک دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی این مزیت خیره کننده دیگر در انحصار افراد مشهور جامعه نیست.

متخصصین ما در [shortcode-variables slug=”name”] پس از انجام اصلاح طرح لبخند جامع و آنالیز، می‌توانند بهترین درمان دندانپزشکی زیبایی و یا مجموعه‌ای از درمان‌ها را برای اهداف شما توصیه کنند. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انواع شیوه‌های اصلاح طرح لبخند، لبخند زیبا (لبخند هالیوودی) می‌توانید با شماره‌ [shortcode-variables slug=”number”] تماس حاصل فرمایید.

[/alert]

انواع درمان‌ها


اصلاح طرح لبخند فرایند بهبود ظاهر لبخند از طریق یک یا چند روش دندانپزشکی زیبایی است از جمله:

ونیرهای پرسلن

اصلاح طرح لبخند(طراحی لبخند):داشتن اعتماد بنفس با لبخند هالیوودی

با ونیرهای پرسلن می‌توانید با بیشترین حس اعتماد به نفس، جذابیت و اطمینان لبخند بزنید. ونیرها جلوی دندان‌ها قرار می‌گیرند تا انواع مشکلات زیبایی دندان را پنهان کنند. برخی از شایع‌ترین مشکلاتی که با ونیر پرسلن اصلاح شده عبارتند از:

ونیرهای پرسلن همچنین ممکن است به عنوان یک راه حل خوداتکا برای اصلاح بسیاری از مشکلات زیبایی که لبخند فردی را تحت تاثیر می‌گذارد به کار روند، و به آنها این امکان را می‌دهد تا اصلاح طرح لبخند کاملی در برخی موارد ارئه دهند.

باندینگ

اصلاح طرح لبخند(طراحی لبخند):داشتن اعتماد بنفس با لبخند هالیوودی

باندینگ فرآیندی است که در آن ماده رزینی همرنگ دندان (مواد پلاستیکی با دوام) به منظور بهره گیری از مزایای اصلاح طرح لبخند مورد استفاده قرار می‌گیرد و و با نوری مخصوص محکم می‌شود که سرانجام مواد را به دندان به منظور ترمیم یا بهبود لبخند فرد می‌چسباند. دو نوع کامپوزیت باندینگ وجود دارد؛ باندینگ کامپوزیت مستقیم و باندینگ کامپوزیت چسبنده.

کامپوزیت باندینگ را می‌توان برای اصلاح مشکلات دندانی زیر در نظر گرفت:

  • برای ترمیم دندان‌های پوسیده (رزین‌های کامپوزیتی برای پر کردن حفره‌های دندان استفاده می‌شود).
  • برای بهبود ظاهر دندان‌های تغییر رنگ داده
  • برای بلند کردن طول دندان‌ها
  • به عنوان جایگزین زیبایی برای پر کردن آمالگام
  • برای حفاظت از بخش‌های خاص ریشه دندان که به خاطر عقب‌رفتگی و تحلیل لثه در معرض محیط خارجی قرار گرفته‌اند.

سفید کردن دندان در مطب

اصلاح طرح لبخند(طراحی لبخند):داشتن اعتماد بنفس با لبخند هالیوودی

امروزه سفید کردن دندان محبوب‌ترین روش دندانپزشکی زیبایی در جهان است. بر خلاف سیستم‌های خانگی که حاوی عوامل سفید کننده با دوز کم هستند، سفید کردن دندان در مطب تحت شرایط دقیق نظارت شده انجام می‌شود که امکان استفاده‌ از نتایج پر حاصل بی‌خطر، کنترل شده و بدون درد ژل سفید کننده‌ با غلظت نسبتا بالا که بلافاصله قابل مشاهده هستند را فراهم می‌کند.

مزایای استفاده از سفید کردن دندان در مطب عبارتند از:

  • سریعترین نتایج را فراهم می‌کند.
  • بی‌خطرترین فرم سفید کردن دندان است.
  • حساسیت دندان و لثه (نقطه ضعف‌های سابق سفید کردن دندان در مطب) امروزه به دلیل ژل‌های پراکسید غلیظ‌تر (که مانند ژل‌های قبلی به دندان‌ها نشت نمی‌کنند) و به دلیل استفاده از کاهش دهنده‌های حساسیت از جمله نیترات پتاسیم و فلوراید بیشتر قابل جلوگیری هستند.

بریج

اصلاح طرح لبخند(طراحی لبخند):داشتن اعتماد بنفس با لبخند هالیوودی

بریج‌های دندانی به معنای واقعی کلمه فاصله ایجاد شده توسط یک یا چند دندان افتاده را از بین می‌برند. یک بریج از دو تاج بر روی هر دندان در هر دو طرف شکاف تشکیل شده است، این 2 دندان ثابت، دندان اباتمنت نامیده می‌شوند، و دندان یا دندان‌های ساختگی بین آنها هستند. این دندان‌های ساختگی، دندان مصنوعی نامیده می‌شوند و می‌توانند از طلا، آلیاژها، پرسلن یا ترکیبی از این مواد ساخته شوند. بریج‌ها توسط دندان‌های طبیعی یا ایمپلنت‌های دندانی حمایت می‌شوند.

ایمپلنت‌های دندانی

اصلاح طرح لبخند(طراحی لبخند):داشتن اعتماد بنفس با لبخند هالیوودی

ایمپلنت‌های دندانی براستی قادر به افزایش کیفیت زندگی بیماران می‌باشند. ایمپلنت دندان می‌تواند سلامت کلی بیماران را بهبود بخشد، در حالی که به آنها کمک می‌کند از طریق لبخندی که ظاهر طبیعی و زیبایی دارد اعتماد به نفس پیدا کنند.

مزایای زیادی برای جایگزینی دندان‌های افتاده با ایمپلنت‌های دندانی وجود دارد، به ویژه موراد زیر:

  • حفظ یکپارچگی ساختار استخوان پس از افتادن یا از دست دادن دندان
  • حفظ سلامت دندان‌های مجاور، از آنجاییکه نیازی به ساختن پل دندانی وجود ندارد.
  • جایگزین دندان‌های مصنوعی تغییر پذیر
  • تقسیم نیروهای بایت بطور یک نواخت سر تا سر دهان
  • عملکرد و احساس دندان‌های طبیعی
  • بهبود توانایی صحبت کردن هنگامی که دندان‌های مصنوعی بزرگ بیرون آورده می‌شوند.
  • بهبود ظاهر صورت با جلوگیری از تحلیل استخوان

ترمیم مینا و تغییر شکل دندان

اصلاح طرح لبخند(طراحی لبخند):داشتن اعتماد بنفس با لبخند هالیوودی

یکی از موثرترین درمان که زمان کمی نیاز دارد و می‌توانید از آن بهره‌مند شوید، ریکانتورینگ دندان‌هاست. اگر دندان‌های شما متقارن نیستند، روی هم افتاده‌اند یا ترک‌ها و لب پریدگی‌های قابل مشاهده دارند، دندانپزشک می‌تواند آنها را تنها در یک جلسه تغییر شکل (ریکانتورینگ) دهد. در شرایط مناسب، می‌تواند نتایج مشابهی با آنچه که با نصب بریس‌ها به دست می‌آید فراهم کند، اما در زمان بسیار کمتر. تغییرات ظریف این روش فزاینده است، که شامل ترکیب برای ایجاد لبخندی زیبا که آرزو دارید، بدون هیچ درد و ناراحتی است

در فرآیند کانتورینگ یا تغییر شکل دادن دندان برای ایجاد لبخند دلخواه، در واقع حداقل میزان دندان درگیر است. دندانپزشکان قادر به صاف کردن سطوح لب پر شده و ترک‌های دندان هستند و دندان‌های شما را از نظر هندسی گرد (یا مربع) می‌کنند؛ دقیقا همانطوری که مورد نیاز است.

روکش دندان


اصلاح طرح لبخند(طراحی لبخند):داشتن اعتماد بنفس با لبخند هالیوودی

روکش از دندان‌ها محافظت کرده و آنها را ترمیم می‌کند. به این ترتیب، آنها از آسیب بیشتر روی دندانهای جلوگیری می‌کنند و لبخند سالم و دلپذیر را حفظ می‌کنند. به طور خاص، روکش دندان ممکن است برای موارد زیر استفاده شود:

روکش‌های پرسلن رنگ دندان، دندان‌ها را بدون خرابی ظاهر لبخند، ترمیم می‌کنند. این روکش‌ها باعث بهبود ظاهر لبخند می‌شوند در حالی که دلخواه‌ترین عملکرد و دوام را نیز فراهم می‌کنند.

ارتودنسی

اصلاح طرح لبخند(طراحی لبخند):داشتن اعتماد بنفس با لبخند هالیوودی

ارتودنسی می‌تواند از بایت محافظت کند (خوب جفت شدن) و اثربخشی انجام عملکرد دندان‌های شما را بالا می‌برد و لبخند ردیف و زیبایی به شما ارائه می‌دهد. درمان‌های امروزی شامل تغییر موقعیت دندان‌ها و ریشه‌های زیرین و حمایت بهتر از روکش دندان‌ها است. درمان ارتودنسی همچنین می‌تواند ظاهر صورت را با تغییر شکل فک، گردن و لب‌ها به ویژه هنگام ترکیب با روش‌های جراحی فک و صورت دوباره جوان کند. علاوه بر این، دندان‌های ردیف شده باعث راحت‌تر شدن بهداشت دهان و دندان می‌شوند.

هزینه


مدت زمان درمان و هزینه اصلاح طرح لبخند به دندانپزشک، محل سکونت، میزان بیمه دندانپزشکی، وضعیت بهداشت دهان و دندان و میزان برنامه سفارشی طرح لبخند بستگی دارد. اگر دندانپزشک قبل از شروع درمان، هرگونه مشکلات بهداشتی مربوط به دهان و دندان را تشخیص دهد، فرایند درمان بیشتر طول می‌کشد و درمان شما ممکن است گرانتر باشد.

درباره دکتر روشنک غفاری

مطب دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی دکتر روشنک غفاری واقع در تهران بزرگ، ونک گاندی شمالی یکی از بهترین های دندانپزشکی زیبایی و ترمیم تهران با همکاری متخصصین کلیه رشته های دندانپزشکی همراه با فضایی بهداشتی و با امکانات مدرن دندانپزشکی آمادگی دارد تمامی خدمات دندانپزشکی را برای شما هموطنان عزیز ارائه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *