ایمپلنت دندان

مرکز ایمپلنت

ایمپلنت دندان در واقع جایگزین کردن پایه پیچی شکل از جنس تیتانیوم با ریشه طبیعی دندان است که می تواند لبخند و جویدن را به افراد بی دندان بازگرداند.

از دست رفتن دندان‌ها، چه بر اثر پوسیدگی، بیماری لثه یا آسیب‌های مختلف، می‌تواند به طور قابل توجهی بر کیفیت زندگی افراد تاثیر منفی بگذارد. در گذشته، روش‌های سنتی مانند بریج و دندان مصنوعی تنها راه‌حل‌های موجود برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته بودند. خوشبختانه، پیشرفت‌های علم دندانپزشکی، روش جدیدی به نام ایمپلنت دندان را به ارمغان آورده است که انقلابی در عرصه جایگزینی دندان‌های از دست رفته ایجاد کرده است.

اگر اعتماد به نفس شما به خاطر از دست دادن دندان هایتان پایین آمده است، اگر دوست دارید هنگام خندیدن و صحبت کردن، دندان های زیبا داشته باشید و یا اگر از دندان های مصنوعی خود خسته شده اید و یا اذیت می شوید، می توانید با مشورت با متخصصین ما، برای داشتن دندان هایی زیبا و راحت اقدام کنید.

ایمپلنت دندان

کلید موفقیت ایمپلنت کیفیت و مقدار استخوانی است که ایمپلنت در آن جایگذاری میشود.

پشت فک بالایی یکی از مشکلترین نواحی برای موفقیت جایگذاری ایمپلنت دندان است که علت آن مقدار و کیفیت ناکافی استخوان آن ناحیه و نزدیکی به سینوس است.

لیفت سینوس میتواند به تصحیح این مشکل کمک کند به این صورت که کف سینوس بالا کشیده شده و استخوان برای جایگذاری ایمپلنت دندان بیشتر میشود.

دفرمیتی یا بد شکلی فک بالا یا پایین میتواند موجب نامناسب بودن استخوان برای جایگذاری ایمپلنت دندان شود.

برای اصلاح این مشکل لثه از ریج بالا کشیده میشود تا نقص استخوانی در معرض دید قرار بگیرد. سپس این نقص دندان با استخوان یا جایگزین استخوان پر میشود تا ریج را بسازد. مشخص شده است که اصلاح ریج تاثیر زیادی بر ظاهر دندان گذاشته و احتمال موفقیت ایمپلنت را افزایش میدهد به طوری که سالها دوام می آورد.

همان طور که میدانید، دندانهای شما نیاز به مراقبتهای بهداشتی در خانه و معاینات دندانی منظم دارند. ایمپلنت دندان همانند دندانهای خودتان بوده و به همان مراقبتها نیز نیاز دارد. برای تمیز نگه داشتن ایمپلنت و جلوگیری از تشکیل پلاک، مسواک و نخ دندان باید هر روز استفاده شود.

پس از درمان، دندانپزشک بر شما نظارت میکند تا بهترین برنامه مراقبتی را داشته باشید. ویزیتهای منظم از طرف دندانپزشک برنامه ریزی میشود تا از سلامت ایمپلنت و لثه ها اطمینان حاصل شود.

شرایط ایده آل برای ایمپلنت دندان سلامت دهان و دندان است؛ استخوان کافی در فک باید وجود داشته باشد تا ایمپلنت را پشتیبانی کند و بهترین افراد برای این کار افرادی هستند که بافتهای لثه شان سالم بوده و بیماری لثه ندارند.

ایمپلنت دندان با بافتهای لثه و استخوانهای زیر آن ارتباط تنگاتنگی دارد؛ از آنجایی که پریودنتیست، متخصص دندانی است که در این حوزه تخصص ویژه ای کسب کرده است، برای گروه ایمپلنت دندان، گزینه ای ایده آل میباشد. نه تنها پریودنتیستها تجربه کار با متخصصان دیگر دندان را دارند بلکه دانش، آموزش و تحصیلات ویژه و تخصصی نیز دارند که برای کسب بهترین نتیجه لازم است. دندانپزشک و پریودنتیست شما با هم کار میکنند تا رویاهایتان را به حقیقت بدل کنند.

دندانپزشک پیش از عمل با شما صحبت میکند تا مشخص کند ایمپلنت تان کجا و به چه صورت باشد. بسته به وضعیت خاص شما و نوع ایمپلنت انتخابی، دندانپزشک برنامه درمانی اتخاذ میکند که نیازها و خواسته های شما را براورده نماید.

فهرست مطلب

مراحل ایمپلنت دندان

در این روش سه مرحله اصلی وجود دارد. در اولین مرحله بعد از تشخیص و تایید دندان پزشکتان برای کاشت، طی یک عمل جراحی، دندان را در استخوان های فک شما قرار می دهد.

بعد از این مرحله نوبت به رژیم غذایی که با توجه به پیشنهادات پزشکتان می تواند شامل غذاهای نرم، سرد و سوپ گرم و نه داغ در طول دوره درمان باشد.

استخوان های اطراف کاشت طی مرحله ای به نام اسیواینتگریشن ترمیم می شوند.

همانطور که قبلا گفته شد در ایمپلنت دندان از قطعه ای فلزی که از جنس آلیاژ تیتانیوم است در استخوان های فک و در ناحیه ای که دندان از دست رفته است استفاده می شود.

این قطعه فلزی به دلیل جنس خاص آن با استخوان پیوند برقرار می نماید که به ا صطلاح آن را اوسیواینتگریشن ( osseointegration ) می گوییم.

برخی از بیماران شاید حتی ماه ها باید منتظر بمانند تا این ترمیم صورن گرفته و دندان در جای مورد نظر قرار بگیرد. ولی برای برخی دیگر از بیماران یک جلسه کافی است.

و بالاخره در مرحله ی نهایی، دندان مورد نظر در محل کاشت می شود.

برای کاشت ایمپلنت تک دندان، دندان پزشکتان یک دندان برای شما آماده خواهد کرد که تاج دندان نامیده می شود؛ این دندان باید از لحاظ اندازه، شکل و رنگ مناسب بوده و با دندان های دیگر هماهنگی داشته باشد؛ ولی اگر بیش از یک دندان برای کاشت دارید، بریج های سفارش داده شده در محل مورد نظر قرار خواهند گرفت.

گاهی اوقات، ساخت و سفارش دندان ایمپلنت پروسه ای زمان بر خواهد بود ولی در بازه زمانی، دندان پزشک شما می تواند تاج یا بریج موقت در محل مورد نظر قرار دهد.

سلامت شما بیش از سنتان برای استفاده از دندان ایمپلنت اهمیت دارد؛ اگر از سلامتی کامل برخوردار هستید می توانید کاندید مناسبی برای کاشت دندانی باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر فرم را تکمیل نمایید تا مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند

دیگر نیازی نیست نگران باشید، می توانید دندان هایی شبیه دندان های واقعی و طبیعی خود داشته باشید، راحت و زیبا.

درست حدس زدید، دندانی که توسط دندان پزشک شما کنار بقیه دندان هایتان کاشت می شود، می تواند نگرانی های شما را در این زمینه از بین ببرد.

در حال حاضر دندان های ایمپلنت جای دندان های مصنوعی را گرفته است و بیشتر افراد تمایل دارند از این روش برای راحتی و زیبایی استفاده کنند.

پیشرفت هایی که در استفاده از این روش در دنیای دندان پزشکی در چهل سال گذشته اتفاق افتاده است، غیر قابل انکار است.

در این روش از تیتانیوم و موارد دیگری که با بدن انسان سازگاری دارد استفاده می شود.

این متد در سال های اخیر طرافداران زیادی را به خود جذب کرده است زیرا بیماران به این نتیجه رسیده اند که دندان های کاشت شده می تواند جایگزین خوبی برای دندان های طبیعیشان باشد.

ایمپلنت دندان
ایمپلنت دندان

انواع ایمپلنت دندان

درون کاشت یا فرو رونده (Endosteal) در داخل استخوان: این روش متدالترین روش ایمپلنت دندان مورد استفاده است. انواع گوناگون آن از جمله پیچی شکل، استوانه ای و یا تیغه ای از طریق جراحی در استخوان فک جایگزین میشود. هر ایمپلنت دنادن یک یا چند دندان پروتز را نگه میدارد. این نوع ایمپلنت دندان به طور کلی به عنوان یک جایگزین برای بیمارانی که دندان مصنوعی متحرک و یا بریج دارند استفاده میشود.

ساب پریوستال یا زیر پریوستی (Subperiosteal ) در روی استخوان: در این شیوه ایمپلنت بر روی استخوان فک کار گذاشته میشود. در این روش از رابطهای (post) داربست فلزی استفاده میشود که از لثه بیرون آمده و پروتز را نگه میدارند. این انواع ایمپلنتها برای بیمارانی استفاده میشوند که قادر نیستند دندان مصنوعی مرسوم را استفاده کنند و یا ارتفاع استخوانشان کم است.

 

موارد منع استفاده از ایمپلنت دندان

پیشنهادی که توسط دندانپزشکان قبل از استفاده از این روش ارائه می شود، تایید سلامتیتان توسط پزشک عمومی می باشد.

افرادی که از بیماری دیابت، و کم خونی شدید و بیماری های قلبی رنج می برند، نمی توانند از این روش استفاده کنند؛ افرادی که تحت درمان رادیوتراپی هستند نیز نمی توانند از دندان های ایمپلنت استفاده کنند.

اگر بیمارانی که دیابت و کم خونی کنترل شده دارند می توانند با رعایت نکات پیشنهادی توسط پزشک متخصص، از این متد بهره مند شوند. استفاده از این روش برای افراد سیگاری نیز مشکل خواهد بود.

ایمپلنت دندان در واقع ریشه مصنوعی دندان است که در فک جایگذاری میشود تا بریج (پل) یا دندان جایگزین را نگه دارد. ایمپلنت دندان برای افرادی استفاده میشود که یک یا چند دندان را به علت بیماری لثه، آسیب یا عوامل دیگر از دست داده اند.

Denture

دنچر (دندان مصنوعی کامل)  برای بیمارانی که تمام دندان های خود را از دست داده اند و به دلیل وضعیت نامناسب لثه نمی توان برایشان ایمپلنت قرار داد، استفاده می شود.

اوردنتچر

اوردنتچر درمانی است که شامل قرار دادن ۲ تا ۴ ایمپلنت و سپس اتصال دندان مصنوعی به آنها با استفاده از اتصالات مخصوص می باشد.

بریج کامل با ایمپلنت

بریج کامل با ایمپلنت، روشی است که در آن چندین ایمپلنت در فک بیمار قرار داده شده و پروتزهای دندانی به صورت جداگانه به هر ایمپلنت متصل می شوند.

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.