بلاگ

ارتودنسی بزرگسالان

ارتودنسی بزرگسالان

ارتودنسی بزرگسالان برای درمان بی نظمی های دندانی انجام پذیر است.

ارتودنسی بزرگسالان چه کمکی میکند؟

فراموش نکنید ارتودنسی تنها برای کودکان نیست، اگر به دنبال لبخند زیبا و هالیوودی هستید، شما نیز میتوانید با درمان ارتودنسی به آرزوی خود برسید.

اصلاح جا به جایی دندانها

اگر در کودکی براکت ارتودنسی استفاده کرده اید، به این معنی نیست که دیگر نیازی به آن ندارید، دندانها دائما در حال حرکت هستند و این حرکت در تمام طول عمر ادامه پیدا میکند.

صاف کردن دندانهای کج و نامرتب

ارتودنسی میتواند دندانهایی را که صاف نیستند و در جهات مختلف کج شده اند، صاف و ردیف کند. بدون دندانهای صاف و مرتب نمیتوانید لبخند زیبایی داشته باشید.

سلامت دهان

جای تعجب نیست که دندانهای صاف و مرتب برای سلامت دهان بهتر هستند چون مسواک و نخ دندان کشیدن و به طور کلی رعایت بهداشت آنها آسانتر است. اگر بتوانید خوب دندانها و لثه هایتان را تمیز کنید، لثه هایتان سالم مانده و کمتر دچار پوسیدگی دندان میشوید.

با کمک ارتودنسی میتوانید مشکلات جدی تری را نیز درمان کنید مانند مشکلات بایت که باعث درد فک میشود. همچنین گاهی اوقات ممکن است برای تغییر موقعیت دندانها پیش از بریج، روکش یا ایمپلنت نیاز به ارتودنسی داشته باشید.

گزینه های جدید براکت ارتودنسی

امروزه براکتها تفاوت زیادی نسبت به گذشته دارند. برخی انواع براکت نامرئی هستند و به سختی کسی متوجه آن میشود. در اینجا با برخی انواع براکت ارتودنسی آشنا میشوید:

براکتهای سرامیکی

براکتهای سرامیکی از مواد سفید رنگی ساخته شده اند که کمتر از براکتهای فلزی مرسوم قابل مشاهده اند.

براکت لینگوال

این براکتها به سطح پشتی دندانها که رو به زبان قرار دارد چسبانده میشوند به همین علت به آن لینگوال یا زبانی گفته میشود. این براکتها نیز مانند براکت فلزی حاوی سیم است که نیرو را به دندانها منتقل کرده و موجب حرکت آنها میشود.

الاینرهای پلاستیکی شفاف

این الاینرهای شفاف با قالب گیری از دندانهای شما تهیه میشوند و اختصاصی شما ساخته میشوند. ظاهر آنها همانند محافظ دهان بوده و روی دندانها قرار میگیرند و به آرامی بایت را به جایگاه جدید هدایت میکنند.

مدت زمان استفاده شما از براکت ارتودنسی بستگی به نوع براکت و مشکلی که میخواهید درمان کنید، دارد. مدت زمان درمان به طور کلی 12 تا 44 ماه میتواند باشد.

گاهی مدت درمان ارتودنسی دندانهای بزرگسالان طولانی تر از کودکان است اما در بیشتر موارد تفاوت قابل ملاحظه ای وجود ندارد.

بهداشت دهان با براکت

هنگامی که براکت ارتودنسی در دهان دارید باید دقت خیلی بیشتری در رعایت بهداشت و تمیزی دهان خود داشته باشید. برخی از دندانپزشک ها توصیه میکنند هر بار پس از مصرف غذا و پیش از خواب دندانهای خود را مسواک بزنید.

نخ دندان کشیدن در شرایطی که براکت در دهان دارید، متفاوت است. بسیار مهم است که حتما ذرات غذا و پلاک را از سطوح دهان بزدایید. دندانپزشک به شما نحوه مسواک زدن و نخ دندان کشیدن را آموزش میدهد. از او بپرسید آیا شستشوی دهان با فشار آب (واتر فلاس) برای شما مناسب است یا خیر.

دهان شویه های ضد عفونی کننده نیز به جاهایی دسترسی پیدا میکنند که مسواک نمیتواند دسترسی داشته باشد بنابراین به زدودن پلاکها و از بین بردن التهاب لثه کمک میکند.

همین که براکتها را خارج کردید ممکن است دندانپزشک از شما بخواهد ریتینر استفاده کنید. ریتینر یا نگهدارنده یک قطعه دهانی ساخته شده از پلاستیک و فلز است که مطابق با دندانهای بالایی شما ساخته شده است. نگهدارنده به دندانها کمک میکند در موقعیت جدید خود بمانند.

درباره دکتر روشنک غفاری

مطب دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی دکتر روشنک غفاری واقع در تهران بزرگ، ونک گاندی شمالی یکی از بهترین های دندانپزشکی زیبایی و ترمیم تهران با همکاری متخصصین کلیه رشته های دندانپزشکی همراه با فضایی بهداشتی و با امکانات مدرن دندانپزشکی آمادگی دارد تمامی خدمات دندانپزشکی را برای شما هموطنان عزیز ارائه دهد.