بلاگ

پیشگیری از پوسیدگی دندان با فلوراید

پیشگیری از پوسیدگی دندان با فلوراید

در کنار استفاده از مسواک و نخ دندان جهت رعایت بهداشت دهان و دندان استفاده از مواد حاوی فلوراید یکی از موثرترین راه های پیشگیری از پوسیدگی دندانی میباشد.

می توان به وسیله استفاده از خمیر دندان و دهانشویه های حاوی فلوراید درمنزل و محل کار یا مدرسه و همچنین استفاده از ژل و یا وارنیش های فلوراید در مطب های دندانپزشکی از فواید فلوراید جهت پیشگیری از پوسیدگی دندانی استفاده نمود.

اما استفاده از دهانشویه های فلوراید برای کودکان زیر 6 سال ممنوع می باشد زیرا این کودکان هنوز توانایی خارج کردن کامل دهانشویه را از دهان خود نداشته و در صورت بلعیدن، دچار مسمویت ناشی از فلوراید خواهند شد؛ برای این کودکان فلوراید تراپی موضعی در مراکز دندانپزشکی توصیه می گردد.

روش های استفاده از فلوراید

روش سیستمیک

در این روش فلوراید را به آب آشامیدنی، شیر، نمک و … اضافه کرده تا از طریق رژیم غذایی وارد سیستم بدن شود.

روش موضعی

استفاده از دهانشویه، ژل، محلول و خمیر دندان های حاوی فلوراید به صورت موضعی می باشد.

چند نکته در مورد استفاده از دهانشویه های سدیم فلوراید

برای اثر بخشی و جذب بهتر فلوراید بهتر است قبل از استفاده از دهانشویه مسواک بزنید و تا نیم ساعت پس از استفاده از دهانشویه چیزی نخورید و نیاشامید و حتی دهان خود را با آب نشوئید.

دهانشویه خود را در مکانی دور از نور شدید و حرارت نگه داری کنید.

هفته ای یک بار حدود 5 سی سی از دهانشویه استفاده کنیدو دهانشویه را به مدت 1 دقیقه در دهان نگه دارید.

شکلات بهتر است یا فلوراید؟

حدود 40 نفر آمریکایی که از حساسیت دندانی رنج می برند با خوردن شکلات از این مشکل رهایی یافتند.

عصاره بدست آمده کاکائو به نام RENNOU در ترمیم و اصلاح مینای دندان از فلوراید هم بهتر عمل می کند؛ این تحقیقات در دانشکده مرکز علوم سلامت تگزاس در”سن آنتوئیو” انجام گرفته است.

80 نفر بیمار مورد آزمایش قرار گرفتند تا قدرت استحکام بخش به تاج دندان در خمیر دندان حاوی عصاره کاکائو و خمیر دندان حاوی فلوراید مورد بررسی قرار گیرد، محققان بیان کردند که قدرت هر محصول در ترمیم و بازسازی تاج دندان قابل توجه است ، بیمارانی که روزی 2 بار در یک هفته با THEODCUT (خمیر دندان حاوی عصاره کاکائو) مسواک می زنند حساسیت دندانها را تا حد قابل توجهی کاهش می دهند.

درباره دکتر روشنک غفاری

مطب دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی دکتر روشنک غفاری واقع در تهران بزرگ، ونک گاندی شمالی یکی از بهترین های دندانپزشکی زیبایی و ترمیم تهران با همکاری متخصصین کلیه رشته های دندانپزشکی همراه با فضایی بهداشتی و با امکانات مدرن دندانپزشکی آمادگی دارد تمامی خدمات دندانپزشکی را برای شما هموطنان عزیز ارائه دهد.