مقالات

دندانپزشکی بدون درد با دستگاه بی حسی کوییک اسلیپر (QuickSleeper) شماره 1 جهان

دندانپزشکی بدون درد با دستگاه بی حسی کوییک اسلیپر

دندانپزشکی بدون درد با دستگاه بی حسی کوییک اسلیپر (QuickSleeper) مشکل ترس شما از دندانپزشکی را برطرف می کند.

عوامل متعددی وجود دارند که مردم را از رفتن به کلینیک دندانپزشکی در مواقع نیاز باز می‌دارند؛ اما یکی از عللی که اغلب در مورد آن می‌شنویم این است که بیماران نگران درد در هنگام انجام کارهای دندانپزشکی هستند.

با وجود آن که علم دندانپزشکی گام‌های بزرگی برای افزایش راحتی بیماران برداشته است، روش‌های معمول هنوز هم می‌توانند باعث بروز ناراحتی شود و موجب گردند تا بعضی از بیماران شود به طور کامل از مراجعه به دندانپزشک خودداری نمایند. اما امروزه روش‌های جدید بسیاری برای تجربه جلسات دندانپزشکی بدون درد وجود دارد دستگاه کوییک اسلیپر نیز یکی از این روش‌ها است.

به همین دلیل است که ما در خصوص روش‌های جدید دندانپزشکی بدون درد هیجان زده هستیم.

دندانپزشکی بدون درد

بیمارانی که از مراجعه به دندانپزشک برای مدت سال‌ها اجتناب کرده‌اند می‌توانند برای انجام کارهای مربوط به تمیز کردن معمول یا روش‌های پیشرفته‌تر اقدام کنند و نگران درد نباشند.

اگر اضطراب باعث شده است که شما از مراجعه به دندانپزشک اجتناب کنید، اکنون زمان قرار ملاقات با دندانپزشک فرا رسیده است.

کوییک اسلیپر یک قلم الکترونیکی است که به طور مؤثر و راحت تمام بیهوشی‌های دندانی شما از جمله بیهوشی استئوسنترال را انجام می‌دهد.

دندانپزشکی زیبایی دکتر روشنک غفاری، دندانپزشکی بدون درد را با استفاده از تکنولوژی جدید کوییک اسلیپر روشی امن و بدون درد برای بی حسی دندان‌ها به بیماران خود ارائه می‌دهد.

دندانپزشکی بدون درد چیست؟

دندانپزشکی بدون درد بعضی اوقات نیز دندانپزشکی سدیشن نیز نامیده می‌شود، زیرا از اشکال ایمن و خفیف بی حس کردن دندان برای آرامش بخشیدن به بیمار قبل از انجام هر روش استفاده می‌کند. این روش نه تنها به کاهش اضطراب بیمار کمک می‌کند، بلکه زمینه‌هایی را به وجود می‌آورد که بیمار کار دندانپزشک و دستیار او را حس نخواهد کرد.

با گذشت زمان، آرامش بخشی از بین می‌رود، کار روی دندان تمام می‌شود و بیمار آماده بازگشت به خانه است. دندانپزشکی بدون درد می‌تواند سطوح مختلف آرام بخشی را شامل شود:

بی حسی سبک: این نوع بی حسی همچنین به عنوان آنکیلوز نیز شناخته شده است، که به طور معمول توسط اکسید نیتروژن القا می‌شود. این نوع آرام بخشی با گاز روش معمول برای ایجاد این نوع بی حسی است.

آرام بخشی همراه با هوشیاری بیمار: آرامبخشی متوسط دندانپزشکی می‌تواند با استفاده از اکسید نیتروژن یا تزریق داخل وریدی انجام گردد. آرام بخشی همراه با هوشیاری اجازه می‌دهد تا بیمار به اندازه کافی بیدار باشد تا به دستورات پاسخ دهد، اما در حالت بی حسی زیاد خواهد بود.

بی حسی عمیق: این حالت بین آرامش در حالت هوشیار و بدون هوشیاری دندانپزشکی خواهد بود، به گونه‌ای که بیماران قادر به پاسخگویی به دستورات به صورت پیوسته نیستند و ممکن است نیاز به کمک تنفسی داشته باشند.

عدم هوشیاری: بیهوشی عمومی باعث می‌شود مجاری تنفسی بسته شوند. در نتیجه، بیماران به کمک‌های تنفسی نیاز پیدا خواهند کرد و به دستورات پاسخ نمی‌دهند. این روش آرام بخشی دندانپزشکی به منظور عمل جراحی دهان کاربرد دارد.

آیا دندانپزشکی بدون درد روشی امن است؟

کاملاً. در واقع، دندانپزشکی بدون درد همراه با بی حسی از دهه‌های گذشته توسط دندانپزشکان مورد استفاده قرار گرفته است، اما روش‌های جدید کاربرد آن را گسترش داده است.

این روش می‌تواند به طور مؤثر برای تمیز کردن دندان‌ها به عنوان یک روند معمول مورد استفاده قرار گیرد.

برای بیمارانی که به سادگی نمی‌توانند به مراجعه دندانپزشکی و نشستن روی صندلی کلینیک فکر کنند، استفاده از بی حسی، تأثیر آن و آرامشی که ایجاد می‌کند یک پادزهر در مقابل اضطرابی است که به آن فکر می‌کنند.

انواع روش‌های بی حسی دندان در دندانپزشکی

انواع روش‌های بی حسی

بی حسی دندان را می‌توان با استفاده از روش‌های زیر اعمال کرد:

بی حسی دندان با داروهای خوراکی

داروهای خوراکی به صورت قرص یا مایع پیش از انجام کارهای دندانپزشکی تجویز می‌شوند. این داروهای آرام بخش که اغلب به عنوان قرص خواب شناخته می‌شوند به بیمار اجازه می‌دهند که بسیار آرام باشد به گونه‌ای که به طور کلی از درمانی که در حال انجام است، آگاه نباشد.

از آن جا که این نوع از بی حسی سطح قوی‌تری از آرام بخشی است، بیماران باید توسط همراه از مطب دندانپزشکی خارج شده و بلافاصله جهت استراحت به خانه بازگردند تا اثر داروی بی حسی از بین برود.

این نوع آرامبخشی ترجیحاً برای روش‌های تهاجمی طولانی‌تر و بیمارانی استفاده می‌شود که تمایلی به آگاه شدن از روند درمان دندانپزشکی خود ندارند.

بیهوشی و داروی تنفسی

اکسید نیتروژن معمولاً جهت بی حسی استنشاقی (اغلب به عنوان گاز خنده آور نامیده می‌شود) استفاده می‌گردد و یک گزینه عالی برای انجام تزریق دندانپزشکی بدون درد است.

هنگامی که این گاز استنشاق می‌شود، بیمار احساسی مانند حس گرما و سوزن سوزن شدن، احساس آرامش، خواب آلودگی شدید یا روان بودن دارد.

اکسید نیتروژن بسیار سریع عمل می‌کند، این گاز در عرض 20 ثانیه به مغز می‌رسد و خواص آرامش بخشی و ضد درد آن بعد از 2 یا 3 دقیقه ایجاد می‌شود.

عمق بی حسی را می‌توان از لحظه‌ای به لحظه دیگر تغییر داد و در نتیجه به شخصی که گاز را اداره می‌کند، اجازه می‌دهد عمق بی حسی را افزایش یا کاهش دهد. مهم‌تر از همه، به دلیل اینکه گاز در طول 3 تا 5 دقیقه پس از قطع جریان از بدن دفع می‌شود، بیمار پس از اتمام کار دندانپزشکی بدون نیاز به همراه، می‌تواند به راحتی به خانه بازگردد.

تزریق داخل وریدی (بی حسی همراه با هوشیاری)

بی حسی داخل وریدی برای روش‌های پیچیده‌تری مانند کشیدن ویا جراحی دندان‌ عقل استفاده می‌شود.

تزریق داخل وریدی قبل از دندانپزشکی در کلینیک دندانپزشکی انجام می‌شود.

این نوع بی حسی به بیمار اجازه می‌دهد تا در عین هوشیار بودن نسبت به آن چه در اطراف او اتفاق می‌افتد آرام و بی حس شود.

تزریق داخل وریدی آرام بخش موثرترین روش برای به دست آوردن یک بی حسی قابل پیش بینی و کافی در تقریباً تمام بیماران است.

مراقبت از دندان‌هایتان، لثه‌ها و سلامت کلی دهان و دندان برای رفاه شما اهمیت دارد. اجازه ندهید که اضطراب رفتن به دندانپزشک از مراجعه شما جلوگیری کند. برای پیدا کردن اطلاعات بیشتر در مورد دندانپزشکی بدون درد، با دندانپزشک خود تماس بگیرید و شما بدون داشتن نگرانی می‌توانید به دندانپزشک مراجعه کنید.

این نوع آرامبخش‌ها معمولاً با یک بیهوشی موضعی اعمال می‌شوند و قسمتی که دندانپزشک روی آن کار می‌کند را بی حس می‌کنند. هنگامی که این دو روش در کنار یکدیگر استفاده می‌شود، دندانپزشکی واقعاً می‌تواند بدون درد باشد.

چه افرادی متقاضیان مناسبی برای دندانپزشکی بدون درد محسوب می‌شوند؟

دندانپزشکی بدون درد با بی حسی بدون درد می‌تواند به صورت موفقیت آمیز و سودمند در طیف گسترده‌ای از بیماران، از جمله افرادی که دارای شرایط زیر هستند استفاده شود:

  • اضطراب و ترس زیاد از دندانپزشکی
  • رفلکس شدید دهان
  • محدودیت‌های زمانی، کسانی که نیاز دارند کارهای دندانپزشکی خود را با تعداد مراجعات کمتری انجام دهند.
  • درد حاد یا مزمن فک
  • محدودیت‌های فیزیکی مانند مشکلات پشت و گردن
  • به سختی بی حس شدن
  • بی میلی به اتمام برنامه‌های درمان قبلی
  • نیاز به انجام درمان‌های پیچیده وطولانی
  • تمایل به انجام درمان‌های دندانپزشکی خود در حالت آرامش و راحتی

برخی از عوارض جانبی رایج دندانپزشکی بدون درد چیست؟

  • آمنزیا: با توجه به اثرات آمنزیک (آرام بخشی) بسیاری از داروها، ممکن است بیماران مقدار کمی از وقایع مربوط به مراجعه به دندانپزشک خود را به یاد آورند یا کلاً چیزی را به خاطر نیاورند. این امر برای بیمارانی که دچار ترس و اضطراب زیاد هستند، خوشایند است.
  • درد کمتر بعد از عمل: زمانی که بیماران می‌ترسند، آستانه آنها برای تحمل درد بسیار پایین است. ترس و اضطراب موجب آزاد شدن مواد شیمیایی خاصی در مغز مانند آدرنالین می‌شود و فرد را در حالت مبارزه و مقاومت قرار می‌دهد. بیمار پیش بینی می‌کند که چیزی در معرض آسیب است و به همین دلیل عضلات حتی به صورت ناخودآگاه فشرده می‌شوند و این امر منجر به بروز ناراحتی اضافی پس از درمان می‌گردد. با اعمال بی حسی بدون درد و انجام آرام بخشی، حساسیت بیمار به درد تقریباً از بین می‌رود، بنابراین احتمال و شدت بروز ناراحتی پس از عمل کاهش می‌یابد.
  • خشکی دهان: مواد بی حس کننده‌ای که در طول یک جلسه تجویز می‌شوند، جریان خون بزاق را کاهش می‌دهند و به پزشکان اجازه می‌دهد درمان را در محیطی خشک‌تر انجام دهند.

کوییک اسلیپر یک روش مناسب برای دندانپزشکی بدون درد

کوییک اسلیپر یک روش مناسب برای دندانپزشکی بدون درد

کوییک اسلیپر یک قلم الکترونیکی است که به طور مؤثر و راحت تمام بیهوشی‌های دندانی را از جمله بیهوشی استئوسنترال انجام می‌دهد. این روش که به دندانپزشکی بدون درد شهرت دارد ، می تواند ترس شما از دندانپزشکی را از بین ببرد.

با توجه به تکنولوژی پیشرفته، کوییک اسلیپر قادر به انجام تمام روش‌های بیهوشی است.

کوییک اسلیپر تنها دستگاهی است که قادر به انجام بیهوشی استئوسنترال به سرعت و بدون شکست است.

دارا بودن سوزن‌های Dental Hi Tec، این دستگاه را قادر می‌سازد تزریق در مرکز استخوان اسفنجی بسیار نزدیک به آپکس انجام گیرد. در این حالت بیهوشی بلافاصله و بدون بی حسی انجام می‌گردد.

کوییک اسلیپر یک تکنولوژی نوآورانه

کوییک اسلیپر یک تزریق کنترل شدهٔ الکترونیکی برای حداکثر راحتی بیمار است و دارای 3 حالت تزریق (آهسته، سریع، اینترااوسئوس) برای انجام تمام انواع بیهوشی در بهترین شرایط است.

چرخش سوزن باعث نفوذ آسان به سطح کورتیکال و ایجاد سریع بیهوشی استئوسنترال می‌گردد و مزایای زیادی را فراهم می‌کند.

قسمت دستهٔ کوییک اسلیپر همانند یک قلم است تا بتوان کاملاً حرکت سوزن را کنترل کرد.

کنترل‌ها با استفاده از پدال پایی یک بیسیم، بدون نیاز به باتری برای حداکثر دقت و کنترل عمل می‌کنند.

سوزن‌های DHT با سر مورب انحصاری خاص خود، یک بیهوشی بی درد در لثه و نفوذ ساده به کورتیکال را تضمین می‌کنند.

کوییک اسلیپر می‌تواند برای نفوذ معمول به داخل مخاط دهان یا کام جهت از بین بردن درد یا ناراحتی استفاده شود.

بیهوشی توسط کوییک اسلیپر بسیار آهسته انجام می‌گیرد، در نتیجه خطر تاکی کاردی و علت اصلی احساس درد در حین انجام عمل دندانپزشکی از بین می‌رود.

کوییک اسلیپر یک نوآوری جهت انجام بیهوشی اوستئوسنترال و ترانس کورتیکال و بدون درد است. در این روش بیحسی موضعی به طور مستقیم به استخوان اسفنجی در اطراف آپکس دندان اعمال می‌شود، استخوان سیستم عصبی ندارد و بنابراین این روش یک فرآیند بدون درد است. بیهوشی بلافاصله، بدون زمان انتظار و به صورت عمیق است.

کاربردهای روزانه کوییک اسلیپر

  • بیهوشی برای درمان‌های معمول
  • بیهوشی دندان‌های آسیای فک پایین
  • بیهوشی دندان با پالپیت
  • بیهوشی چند بخشی (انسداد دندان‌های پیشین-کانین-، پیش آسیا، نفوذ عمیق، و غیره)

مزایای روش بی حسی با کوییک اسلیپر چیست؟

چون محلول بی حس کننده موضعی در استخوان اسفنجی گسترش می‌یابد، فقط 0.5 میلی لیتر از محلول، بین دندان‌های پیشین مرکزی تزریق می‌شود و به شما اجازه می‌دهد تا مقادیر عمیقی از یک پیش آسیا به پیش آسیای دیگر داشته باشید، با تزریق 0.5 میلی لیتر دیگر بین دندان‌های پیشین بالا می‌توانید تمام شش دندان قدامی فوقانی را برای انجام روکش آماده کنید.

با تکنیک اوستئوسنترال، بیهوشی کام یا دهان حتی برای یک عمل ساده کشیدن دندان مورد نیاز نیست.

تغییر آناتومیک آناتومی استخوان (کانال هاورسیان) بدین معنی است که مخاط همراه با بی حسی دندان کاهش می‌شود.

به دلیل بی حسی فوری و عمیق دندان‌ها و کاهش مخاط، هیچ بیهوشی جهت بافت نرم، تورم لب و زبان وجود ندارد، در عین حال هیچ گونه خطری نیز به دلیل عدم استفاده از بافت نرم در کودکان وجود ندارد. به علاوه، از آن جا که بی حسی در استخوان گسترش می‌یابد، اعمال آن در محلی دور از دندان تحت درمان انجام می‌شود.

این ویژگی اجازه می‌دهد تا درمان دندان‌هایی که عفونی هستند امکان پذیر باشد و به کاربر اجازه می‌دهد که بهترین نقطه جهت دسترسی را انتخاب کند.

یک نقطه نهایی بی حسی در فک بالا می‌تواند تا هشتمین دندان را بی حس کند.

استفاده از کوییک اسلیپر ساده و قابل پیش بینی است و این واقعیت که اعمال بی حسی بدون نقص انجام می‌گردد، نشان دهنده این ویژگی است که نیازی به مهارت بالا برای انجام این روش نیست و با اندکی مهارت نیز می‌توان از بی حسی توسط این دستگاه استفاده کرد.

درباره دکتر روشنک غفاری

مطب دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی دکتر روشنک غفاری واقع در تهران بزرگ، ونک گاندی شمالی یکی از بهترین های دندانپزشکی زیبایی و ترمیم تهران با همکاری متخصصین کلیه رشته های دندانپزشکی همراه با فضایی بهداشتی و با امکانات مدرن دندانپزشکی آمادگی دارد تمامی خدمات دندانپزشکی را برای شما هموطنان عزیز ارائه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *