مقالات

پرسلاین ونیر دندان با چه رنگ و شکلی برای من مناسب است؟

پرسلاین ونیر دندان با چه رنگ و شکلی برای من مناسب است؟

پرسلاین ونیر دندان با چه رنگ و شکلی برای من مناسب است؟

امروزه گزینه‌های مختلف زیادی برای زیبایی دندان‌ها و بهبود لبخند وجود دارد. پرسلاین ونیر دندان نیز یکی از گزینه‌هایی است که به‌عنوان بهترین درمان ممکن برای افرادی که دندان‌های کامل دارند، در نظر گرفته می‌شود. اما پس از تصمیم‌گیری برای استفاده از پرسلاین ونیر، انتخاب دیگری نیز مهم به نظر می‌رسد، این که چه شکل و رنگ دندانی برای شما مناسب است؟
این حقیقت که پرسلاین ونیر مشکلات زیادی، مانند نامرتبی‌های دندان‌ها، دندان‌های شکسته و ترک‌خورده یا تغییر رنگ دندان‌ها، را پوشش می‌دهد باعث می‌شود که این روش درمان بیشتر از سایر روش‌های مختلف مثل سفید کردن دندان مورد استفاده قرار گیرد. سفید کردن دندان تنها لکه‌های دندان‌ها را رفع می‌کند و مشکلات دیگر از قبیل ترک‌خوردگی یا شکستگی را درمان نمی‌کند. روکش‌های پرسلاین طبیعی‌تر از هر نوع روکش مانند فلز، زیرکونیم یا روکش‌های کامپوزیت هستند. به همین دلیل است که آن‌ها عمدتاً بر روی دندان‌های جلویی استفاده می‌شوند که اهمیت زیبایی بیشتری نسبت به بقیه دندان‌های شما دارند و در فرآیند جویدن دخیل نیستند.

انتخاب رنگ و شکل پرسلاین ونیر دندان


برای انتخاب پرسلاین ونیر مناسب شما، عوامل بسیاری وجود دارد که باید موردتوجه قرار گیرد، رنگ، شکل و مواد روکش از مهم‌ترین موارد هستند. این بدان معنی است که برای انتخاب بهترین شکل پرسلاین ونیر درجه رنگ دندان که می‌خواهید در لبخند شما دیده شود را در نظر بگیرید. درجه رنگ روکش پرسلاین معمولاً از BL1 تا BL4 دسته‌بندی می‌شوند که BL1 روشن‌ترین و BL4 از BL1 چهار درجه تیره‌تر است. به‌ شدت توصیه می‌شود که پرسلاین ونیری را انتخاب کنید که کمتر از دو سایه تیره‌تر از رنگ فعلی دندان‌های شما باشد. این توصیه برای به دست آوردن طبیعی‌ترین رنگ ممکن است. اگر رنگ روکش‌هایی که شما انتخاب می‌کنید و دندان‌های واقعی شما خیلی متفاوت باشد خطر ایجاد ظاهری غیرطبیعی زیاد است. پرسلاین ونیر را می‌توان به 12 سبک مختلف توصیف لبخند مشخص کرد.

  • تهاجمی: دندان‌های مرکزی مربعی و جانبی گرد با دندان‌های نیش دارای منحنی. این شکل برای مردان و زنانی مناسب است که می‌خواهند شخصیت قوی را به دیگران نشان دهند.
  • مسلط: دندان‌های مرکزی و جانبی مربعی و گرد و دندان‌های نیش با سر تیز. دندان‌های جانبی کمی کوتاه‌تر از دندان‌های مرکزی است.
  • حرفه‌ای: لبه‌های دندان‌های مرکزی و جانبی کمی گرد است و دندان‌های جانبی کمی بلندتر یا کوتاه‌تر از دندان‌های مرکزی است. دندان‌های نیش شکلی تیز اما منحنی دارند. این سبک لبخند به‌ویژه یکی از محبوب‌ترین سبک‌های پرسلاین ونیر است که توسط زنان انتخاب می‌شود بخصوص کسانی که مایل به رقابت درصحنه‌های فشن هستند یا به‌عنوان مدل کار می‌کنند و زیبایی و سفیدی دندان‌ها ضروری است.
  • متمرکز: شبیه به سبک حرفه‌ای است اما دندان‌های مرکزی مربع شکل و بدون لبه‌های گرد هستند.
  • کاربردی: شبیه به سبک حرفه‌ای است فقط دندان‌های نیش تیزتر هستند.
  • هالیوودی: شبیه به سبک تهاجمی است اما با دندان‌های جانبی کوتاه‌تر از دندان‌های مرکزی است. این سبک یکی از محبوب‌ترین سبک‌های پرسلاین ونیر در بین مردان است، زیرا نمایشی عالی از دندان‌ها است بدون اینکه بیش‌ازحد تهاجمی باشد.
  • بالغ: شبیه به سبک تهاجمی است اما با دندان‌های نیش کمی تیزتر
  • طبیعی: شبیه به سبک حرفه‌ای است اما با دندان‌های نیش تیزتر است.
  • بیضی‌شکل: مشابه به سبک تهاجمی است به‌جز اینکه همه دندان‌های جانبی و نیش شکلی گرد و یا بیضی دارند.
  • ملایم: مشابه دندان‌های بیضی‌ شکل است اما لبه‌های دندان‌ها انحنای کمتری دارند.
  • نیرومند: شبیه به سبک تهاجمی است جز اینکه دندان‌های نیش برجسته‌تر است، به‌خوبی در داخل حفره دهان ظاهر می‌شود.
  • جوان: شبیه به سبک بیضی است اما با دندان‌های نیش برجسته‌تر مانند سبک نیرومند.

همان‌طور که گفته شد پس از تصمیم‌گیری در مورد رنگ روکش، باید تصمیم بگیرید که کدام شکل مناسب برای شماست. شکل ونیرها روی شش دندان اصلی، دو دندان جانبی، دو دندان مرکزی و دو دندان نیش، تمرکز دارد. هر ست از این شکل‌ها می‌تواند به شکل مربعی یا منحنی در یک یا دو گوشه‌ی دندان شما ایجاد شوند. دندان‌های جانبی همچنین می‌توانند با طول‌های مختلف (بلندتر یا کوتاه‌تر) در مقایسه با طول دندان‌های مرکزی شما شکل بگیرد. دندان‌های نیش نیز ممکن است با قوس ملایم شکل داده شود یا با لبه صاف قرار داده شوند.

درباره دکتر روشنک غفاری

مطب دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی دکتر روشنک غفاری واقع در تهران بزرگ، ونک گاندی شمالی یکی از بهترین های دندانپزشکی زیبایی و ترمیم تهران با همکاری متخصصین کلیه رشته های دندانپزشکی همراه با فضایی بهداشتی و با امکانات مدرن دندانپزشکی آمادگی دارد تمامی خدمات دندانپزشکی را برای شما هموطنان عزیز ارائه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *