مقالات

ارتودنسی سریع با بریس مثلثی روشی ملایم تر و سریع تر از سایر روش ها

ارتودنسی سریع با بریس مثلثی روشی ملایم تر و سریع تر از سایر روش ها

ارتودنسی سریع با بریس مثلثی روشی ملایم تر و سریع تر از سایر روش ها

بریس‌های سریع، درمان ارتودنسی نسبتا جدید و هیجان انگیز هستند که دندان‌ها را بسیار سریع‌تر از بقیه بریس‌های ثابت معمول مرتب و صاف می‌کند. بریس‌های سریع گزینه درمان موثر برای بیماران با انواع مشکلات ارتودنسی هستند، از جمله:

 بریس‌های سریع دندان‌ها را صاف می‌کنند و لبخندی زیبا با ظاهری سالم ایجاد می‌کنند که اعتماد به نفس شما را بالا می‌برند و شما را قادر می‌سازند که با افتخار و غرور لبخند بزنید. به طور معمول، درمان حدود 50٪ سریعتر از بریس‌های ثابت معمول عمل می‌کند. زمان درمان بستگی به پیچیدگی مورد دارد، موارد جزئی ممکن است ظرف 3 ماه تمام شوند، در حالی که موارد پیچیده‌تر معمولا بین 10 تا 12 ماه طول می‌کشند. بریس‌های سریع به شیوه‌ای متفاوت از بریس‌های ثابت معمول کار می‌کنند، به طور معمول، بریس‌های ثابت روکش دندان‎ها و سپس قسمت ریشه را حرکت می‌دهند. بریس‌های سریع بخش ریشه دندان‌ها را از روز اول حرکت می‌دهند، بدین معنا که کل دندان با هم حرکت می‌کند که به طور چشمگیری زمان درمان را کاهش می‌دهد. بریس‌های سریع از براکت‌های مثلثی شکل استفاده می‌کنند، نه براکت‌های مربعی، که انعطاف پذیری سیم را افزایش می‌دهند و تنها یک سیم استفاده می‌شود، بنابراین بریس ظریف و سبک است.

[alert type=”custom” close=”false” icon=”fa fa-hand-o-left” color=”#000000″ background_color=”#f0a26a”]

ردیف نبودن دندان‌ها از مهمترین و شایع‌ترین مشکلات دهانی می‌باشد که از طریق درمان ارتودنسی قابل حل است. ارتودنسی سریع دندان یکی از جدیدترین تکنیک‌های روز دنیا است که در [shortcode-variables slug=”name1″] با وجود تجهیزات جدید و به روز دنیا قابل انجام است. مراجعان می‌توانند برای مشاوره و مراجعه با شماره  [shortcode-variables slug=”number”]  تماس حاصل فرمایید.

[/alert]

ارتودنسی سریع چیست؟


ارتودنسی سریع با بریس مثلثی روشی ملایم تر و سریع تر از سایر روش ها

ارتودنسی یک تخصص دندانی است که با تراز دندان‌ها و بایت (دندان‌ها چگونه با هم برخورد می‌کنند) سر و کار دارد. اگر دندان‌های ناهمتراز، کج یا دندان‌های فاصله‌دار دارید، ممکن است از درمان ارتودنسی بهره‌مند شوید. ارتودنسی با زمان درمان طولانی همراه است تا دندان‌ها را به موقعیت مطلوب‌تر حرکت دهد. با این حال، به تازگی پیشرفت‌های زیادی در درمان ارتودنسی وجود داشته است و زمان درمان بسیار کوتاه شده است. ارتودنسی سریع، به سرعت مشکلات ارتودنسی خفیف تا متوسط را اصلاح می‌کند، اغلب فقط در عرض چند ماه. تکنولوژی بریس‌های سریع این امکان را فراهم می‌کند تا ریشه دندان از ابتدای درمان با نیرویی پیچشی آنها از اولین قرار ملاقات، به سمت موقعیت نهایی خود حرکت کنند. بیماران اکنون می‌توانند با حساسیت کمتر، در حدود یک سال و در برخی موارد، فقط چند ماه به نتایج دست پیدا کنند. این روش در طول 20 سال گذشته توسعه یافته و مورد آزمایش قرار گرفته و در حال حاضر در سراسر جهان در دسترس است. تکنولوژی بریس‌های سریع درمانی سریع، ایمن، آسان و مقرون به صرفه است که با تعهد رضایت‌مندی مادام العمر از ارائه دهندگان پزشک همراه است. با استفاده از طراحی مثلثی اختراع شده‌ی بریس‌ها، تکنیک‌های برش لبه و سیم مخصوص فعال با گرما انقلابی در زمینه ارتودنسی است. بریس‌های معمول دندان‌ها را در دو مرحله معمولا بیش از یک دوره‌ی حدود دو ساله، حرکت می‌دهند. در سال اول، تاج دندان به ترتیب تراز می‌شود. در سال دوم، درمان موقعیت ریشه دندان را اصلاح می‌کند. با این حال، براکت‌ها با بریس‌های سریع استفاده می‌شوند که بر روی یک اصل مکانیکی متفاوت کار می‌کنند. سیستم اختراع شده از یک براکت نوآورانه و یک سیم به شکل خاص استفاده می‌کند تا موقعیت ریشه دندان را از ابتدای درمان اصلاح کند. این ترکیب، کلیدی در تراز کردن ریشه و تاج دندان به طور همزمان است.

مزایای بریس‌های سریع چیست؟


مزیت اصلی بریس‌های سریع این است که آنها بسیار سریع کار می‌کنند. در بیشتر موارد، درمان در عرض 10 ماه کامل می‌شود. بریس‌های سریع همچنین سبک‌تر و ظریف‌تر از بریس‌های ثابت معمول هستند و همچنین برای راحتی و همچنین سرعت فراهم شده‌اند. اندازه‌ی بریس‌ها تمیز کردن دندان‌ها را نیز آسان‌تر می‌کند، به این معنی که خطر ابتلا به بیماری‌های دهان کمتر است. از آنجایی که بریس‌ها به سرعت کار می‌کنند، مراجعه کمتری به دندانپزشک مورد نیاز است و این به این معنی است که درمان ارزان‌تر از دیگر درمان‌های ارتودنسی است. زمان درمان کوتاه‌تر نیز خبر خوبی برای بیمارانی است که از نگرانی و تشویش دندانی رنج می‌برند. یکی دیگر از مزایای این سیستم این است که در اغلب موارد، قبل از نصب بریس‌ها، نیازی به کشیدن دندان نیست. کشیدن دندان می‌تواند ناراحت کننده باشد به خصوص برای بیماران جوانتر، بنابراین این می‌تواند یک مزیت عمده باشد.

انواع ارتودنسی سریع


ابزار ثابت

ارتودنسی سریع با بریس مثلثی روشی ملایم تر و سریع تر از سایر روش ها

ابزار ثابت ارتودنسی سریع دندان شامل موارد زیر هستند:

  •  بریس‌های شفاف شش ماهه: براکت ش ماهه بریس‌های شفافی هستند که می‌توانند مشکلات خفیف تا متوسط را با شش دندان جلو که هنگام خندیدن نمایان می‌شوند، اصلاح کنند.
  •  ابزار ارتودنسی سریع: ابزار ثابت ارتودنسی سریع روی دندان‌هایی که هنگام لبخند زدن نمایان می‌شوند متمرکز است و برای اصلاح مشکلات خفیف تا متوسط ارتودنسی عالی هستند. آنها درمان سریع و قابل پیش بینی را ارائه می‌دهند و به دلیل شفاف بودن و رنگ دندان بودن نیز بسیار ملاحظه کار هستند.

ابزار متحرک

ابزار متحرک ارتودنسی سریع شامل موارد زیر می‌شود:

  •  الاینرهای شفاف: اینمن الاینر یک الاینر شفاف متحرک است که برای دوره‌های درمان سریع مشهور است. طراحی منحصر به فرد آن، فشار ملایم به جلو و عقب چهار دندان جلو اعمال می‌کند و مشکلات جزئی تراز را کمتر از 6 هفته اصلاح می‌کند.
    • ابزار متحرک ارتودنسی سریع: این نوع ابزار متحرک را ارائه می‌دهد. بهترین نوع برای شما بستگی به نیازهای درمانتان دارد. یکی شبیه به الاینر شفاف است، بر روی دندان‌هایی که موقع خندیدن نمایان می‌شوند متمرکز است، در حالی که نوع دیگر از یک سری الاینرهایی برای به آرامی حرکت دادن دندان‌ها به موقعیت جدید استفاده می‌شود. زمان‌های درمان بین 4 تا 24 هفته بسته به نوع و میزان اصلاح مورد نیاز، متفاوت است.

چگونه کار می‌کند؟


متخصصین ارتودنسی، ارتودنسی سریع دندان را به روش‌های مختلفی انجام می‌دهند:

  •  روش اکسل دنت، که یک دستگاه بدون دسته با فعال کننده است که بیمار به مدت 20 دقیقه در روز استفاده می‌کند. این در اطراف ابزارهای ارتودنسی موجود از جمله بریس‌ها قرار می‌گیرد و از تکنولوژی پالس دهی ملایم برای سرعت بخشیدن به حرکت دندان‌ها با توجه به موقعیت بریس‌های شما، استفاده می‌کند.
  •  روش آلوئوسنتز پروپل که باعث تحریک استخوان در اطراف دندان‌ها برای افزایش فعالیت سیتوکین می‌شود. این امر باعث تسهیل و تسریع بازسازی استخوان می‌شود و از مزیت قابلیت استفاده موضعی در یک دندان مشخص برخوردار است.
  •  همچنین پروپل روش جدیدی برای افزایش فعالیت سیتوکین به نام سوراخ کردن میکروسکپی استخوان یا میکرو استئو پِرفوریشن ( micro-osteoperforation) ابداع کرده است. این کار بلافاصله پس از اعمال نیرو برای حرکت دادن دندان‌ها در موقعیت مورد نظر انجام می‌شود.
  •  روش دیگری که برای تسریع درمان ارتودنسی استفاده می‌شود، جراحی برداشتن بافت دندان در ناحیه بین دندان‌ها است. این کار باعث ایجاد فضا برای حرکت کردن دندان‌ها می‌شود.

تمام روش‌های نام برده مستلزم استفاده از ریتینر به مدت تقریباً شش ماه پس از همراستا شدن دندان‌ها است، تا استخوان بتواند خود را ریکاوری کرده و موقعیت جدید دندان‌ها تثبیت شود. در این مدت باید توجه ویژه‌‌ای به رعایت بهداشت دهان و دندان داشته باشید.

آیا بریس‌های سریع بی‌خطر هستند؟


بریس‌های سریع از انجایی که در طول یک دوره بیش از 20 سال توسعه یافته‌اند و تحت آزمایش خیلی دقیق قرار گرفته‌اند بی‌خطر هستند. تحقیقات در واقع نشان داده است که بریس‌های سریع علاوه بر اینکه درمان سریع و ایمنی هستند، دارای مزایای دیگری نیز برای بیماران می‌باشند، از جمله افزایش راحتی و نیاز به مراجعه کمتر به دندانپزشکی.

چه کسی می‌تواند از بریس‌های سریع استفاده کند؟


بریس‌های سریع برای بیماران سنین مختلف مناسب هستند، دندانپزشک در طول مشاوره ارزیابی خواهد کرد که آیا شما متقاضی مناسبی برای این روش هستید یا خیر. درمان برای اکثر بیماران مناسب است و یک راه حل مناسب برای افرادی است که خواستار نتایج سریع هستند.

درباره دکتر روشنک غفاری

مطب دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی دکتر روشنک غفاری واقع در تهران بزرگ، ونک گاندی شمالی یکی از بهترین های دندانپزشکی زیبایی و ترمیم تهران با همکاری متخصصین کلیه رشته های دندانپزشکی همراه با فضایی بهداشتی و با امکانات مدرن دندانپزشکی آمادگی دارد تمامی خدمات دندانپزشکی را برای شما هموطنان عزیز ارائه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *