مقالات

تکنولوژی ارتودنسی دیمون:درمان سریع با باز و بسته شدن خودکار براکت

تکنولوژی ارتودنسی دیمون:درمان سریع با باز و بسته شدن خودکار براکت

تکنولوژی ارتودنسی دیمون:درمان سریع با باز و بسته شدن خودکار براکت

ارتودنسی به روش دیمون شبیه به ارتودنسی‌های رایج است که با استفاده از سیم‌های فلزی و براکت ها انجام می‌شود. اگرچه این روش به شما چیزی بیشتر ارائه می‌دهد. به لطف پیشرفت‌های تکنولوژی در جهان ارتودنسی براکت‌های مورد استفاده در ارتودنسی دیمون کاملاً غیرفعال هستند و نیازی به بسته شدن سیم با کش ندارند. در این سیستم، به جای براکت‌های معمول که با کش حلقوی به سیم وصل می‌شوند از براکت‌های غیرفعال با قابلیت باز و بسته شدن کشویی استفاده می‌شود. برای ایجاد فشار به بریس ها براکت دیمون مقدار ملایم فشار را اعمال می‌کند و به‌تدریج دندان‌هایتان را در موقعیت مناسب قرار می‌دهند. طول دوره درمان کوتاه‌تر می‌شود و نتایج به دست آمده بسیار رضایت بخش تر خواهند بود.

[alert type=”custom” close=”false” icon=”fa fa-hand-o-left” color=”#000000″ background_color=”#f0a26a”]

ظاهر شما می‌تواند تفاوت زیادی در اعتماد به نفس شما ایجاد کند و داشتن لبخند زیبا یکی از اولین چیزهایی است که مردم متوجه آن می‌شوند. اگر دارای دندان‌های کج، ناردیف یا دیگر چالش‌های دندانپزشکی هستید حتی ممکن است رسیدن به موفقیت‌های حرفه‌ای برایتان دشوارتر شود و در کودکان نیز استفاده از ارتودنسی معمولی ممکن است تجربه مدرسه رفتن را بیش از پیش استرس‌آور کند. برخی دندان‌پزشکان بدون ارائه اطلاعات درست و درمان‌های جایگزین مانند ارتودنسی دیمن به بیمار، باعث می‌شوند تا تصمیمات دشوار برای درمان گرفته شود. متخصصان ما در [shortcode-variables slug=”name”] مشکل دندان‌های شما را تعیین و برنامه‌ای عملی و مناسب برای شما ارائه خواهند کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر یا رزرو نوبت می‌توانید با شماره‌ی [shortcode-variables slug=”number”] تماس حاصل فرمائید. [/alert]

مزایا


در اینجا دلایلی که باید ارتودنسی دیمون را انتخاب کنید بیان‌شده است:

  • بریس دیمون کمتر از سایر روش‌ها جلب‌توجه می‌کند. بریس های معمولی رایج رنگ نقره‌ای دارند اگرچه بسیاری از آن‌ها اکنون با رنگ سفید جایگزین شده‌اند. با استفاده از بریس های معمولی فرد در هر براکت نیاز به استفاده از کش نیز دارد که باعث دیده شدن بیشتر بریس می‌شود. کش های سفید همچنین بسته به نوع غذای مصرفی زرد می‌شوند و تغییر رنگ می‌دهند.
  • بریس دیمون راحت‌تر است. بریس‌های دیمون نیازی به محکم کردن ندارند و با دندان‌ها و لثه‌ها ملایم است و فشار زیادی وارد نمی‌کند. آن‌ها همچنین مستقل هستند به این معنی که هر یک از براکت ها به‌طور مستقل از دیگران حرکت می‌کند. سیم به‌صورت آزاد در هر براکت حرکت می‌کند و مانند بریس های معمولی با کش به دندان متصل نیست. این اتفاق باعث اصطکاک کمتر می‌شود و دندان‌های شما سریع و راحت‌تر حرکت می‌کنند.
  • درمان سریع. اگرچه برنامه دندانپزشکی افراد متفاوت است اما مطالعات نشان می‌دهد که به‌طور کلی ارتودنسی دیمون می‌تواند تا شش ماه سریع‌تر از بریس های معمولی درمان کند. برای افرادی که بریس دارند شش ماه زمانی طولانی است.
  • تمیز نگه داشتن ارتودنسی دیمون راحت‌تر است. بریس های معمولی از کش های دندانی برای نگه‌داشتن سیم روی براکت ها استفاده می‌کنند. در ارتودنسی دیمون سیم در براکت به‌طور آزادانه حرکت می‌کند. این ویژگی باعث می‌شود تا تمیز کردن بریس ها راحت‌تر شود و باکتری‌ها و پلاک‌های دهان کاهش یابند.

داوطلب مناسب برای ارتودنسی دیمون


اگر بریس های معمولی برای شما مؤثر هستند بریس های دیمون نیز اثرگذار خواهند بود. فقط یک دندان‌پزشک مجرب می‌تواند تعیین کند که آیا شما برای این نوع ارتودنسی دیمون داوطلب مناسبی هستید یا خیر. با این حال بیشتر بیماران نتایج بسیار قابل قبولی را داشته‌اند. درحالی‌که براکت های فلزی و سیم‌ها هنوز رایج‌ترین گزینه برای درمان ارتودنسی هستند، پیشرفت‌های هیجان‌انگیز این د روند درمانی را برای بیماران آسان‌تر ساخته است. این دقیقاً همان چیزی است که شما نیاز دارید تا لبخند جذاب و فراموش‌نشدنی داشته باشید. وقتی به زیباتر کردن لبخند خود فکر می‌کنید استفاده از روش ارتودنسی دیمون می‌تواند گزینه‌ای مناسب باشد.

مواد به کار رفته در ارتودنسی دیمون


تکنولوژی ارتودنسی دیمون:درمان سریع با باز و بسته شدن خودکار براکت

بریس های فلزی در ارتودنسی به روش دیمون از دو نوع ماده فولاد ضدزنگ یا پلی کربنات برای استحکام و دوام استثنایی در دسترس هستند.
بریس های شفاف دیمون برای دوام و زیبایی از سرامیک ساخته شده‌اند. ارتودنسی دیمون انواع مختلف سیم‌ها از مواد و اندازه مختلف را ارائه می‌دهند.

سؤالات متداول


ارتودنسی دیمون چقدر طول می‌کشد؟

تحقیقات جالبی وجود دارد که نشان داده‌اند که درمان با ارتدونسی دیمون سریع‌تر اتفاق می‌افتد. این تحقیقات ادعا می‌کنند که بیماران در طی 10 هفته شروع به بهبود می‌کنند. به‌طور کلی درمان شما به‌طور متوسط 6 ماه سریع‌تر از زمانی که از بریس های معمولی استفاده شود به پایان خواهد رسید.

آیا سیم‌کشی دیمون دیده می‌شود؟

در سیستم دیمون براکت ها در جلوی دندان‌های شما متصل می‌شوند بنابراین مردم می‌توانند ببینند که شما بریس دارید. معمولاً تصمیم‌گیری در مورد نوع و نتیجه درمان بیشتر از جنبه‌ی زیبایی درمان اهمیت دارد. به‌عنوان مثال بیشتر بریس های نامرئی که در حال حاضر در بازار هستند و به پشت دندان‌ها متصل می‌شوند برای کارهای ارتودنسی جزئی‌تر مناسب هستند. اگرچه این نوع بریس ها دیده نمی‌شوند اما آن‌ها نمی‌توانند باعث حرکت دندان‌ها با سرعت و فشار زیاد شوند. سیستم دیمون با نیروی اضافی که وارد می‌کند می‌تواند موارد پیچیده‌تر مانند اوربایت، اندربایت و کراس بایت شدید را درمان کند.

آیا به استفاده از هدگیر ارتودنسی نیاز است؟

بعضی از بیماران ارتودنسی به دلیل اعمال فشار اضافی به دندان یا فک نیاز به استفاده از هدگیر دارند اما باوجود ارتودنسی دیمون احتمال نیاز به هدگیر کمتر می‌شود. سیستم دیمون با به‌کارگیری نیروهای سبک و بیولوژیک در بسیاری موارد بدون نیاز به هدگیر سبب تکامل قوس دندانی می‌گردد.

آیا نیاز به کشیدن دندان‌ها وجود دارد؟

این موضوعی است که در آن برخی از تصورات غلط وجود دارد. سیستم دیمون آن‌طور که بعضی افراد باور دارند روشی نیست که نیاز به کشیدن دندان نداشته باشد. درواقع بسیاری از دندان‌پزشکان در سیستم دیمون، به‌عنوان بخشی از راه‌حل کلی ارتودنسی، کشیدن دندان را توصیه می‌کنند. راه‌حل شامل استفاده از بریس برای حرکت دندان‌ها و کشیدن دندان برای بهبود تقارن ظاهری است. هر بیمار دارای نیازهای مختلف است. پس با دندان‌پزشک خود صحبت کنید و گزینه مناسب برای خود را انتخاب کنید.

آیا بالا بودن سرعت درمان در سیستم دیمون به معنی سخت یا ناامن بودن آن است؟

پاسخ منفی است. درواقع آنچه باعث افزایش سرعت درمان با سیستم دیمون شده است اعمال نیروهای متراکم‌تر و نیرومندتر از بریس های معمول است. ماهیت کم اصطکاک سیستم باعث بهبود وضعیت دندان و بهبود تقارن ظاهری می‌شود. سیم تیتانیوم بسیار سبک نیز استفاده می‌شود که به‌آرامی دندان‌های شما را به موقعیت ایده آل خود هدایت می‌کند. بسیاری از مردم درد و ناراحتی بسیار کمی را تجربه می‌کنند.

آیا دندان‌ها بعد از سیم کسی صدمه می‌بینند؟

سیم تیتانیوم بسیار سبک است که به‌آرامی دندان‌های شما را به موقعیت ایده آل خود هدایت می‌کند. بسیاری از افراد ناراحتی بسیار کمی را تجربه می‌کنند.

هزینه


هزینه صاف کردن دندان‌ها با ارتودنسی دیمون گران‌تر از ارتودنسی‌های معمولی است اما مزایایی شامل افزایش سرعت درمان، درد کم، تحریک کمتر و بهداشت دهان و دندان ازجمله دلایل متعددی است که ممکن است توجیه‌کننده پرداخت بیشتر برای درمان با سیستم دیمون باشد. همانند هر درمان ارتودنسی هرچه فرایند و ابزار درمانی پیچیده‌تر باشد هزینه بالاتر خواهد بود. با متخصص ارتوپد خود صحبت کنید تا مطمئن شوید که کدام نوع درمان یا براکت برای شما مناسب است. حتی بریس های ارزان‌تر نیز هزینه‌بر هستند و پرداخت پول کمتر اگر نتیجه موردنظر را به همراه نداشته باشد بی‌فایده و درواقع تلف کردن پول است. همچنین استفاده از بریس ارزان‌تر ممکن است رسیدن به نتایج مطلوب را طولانی کنند بنابراین روش دیمون برای شما مفید است.
متخصص ارتودنسی باید در مورد هزینه‌های احتمالی درمان ارتودنسی دیمن با بیمار صحبت کند.

درباره دکتر روشنک غفاری

مطب دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی دکتر روشنک غفاری واقع در تهران بزرگ، ونک گاندی شمالی یکی از بهترین های دندانپزشکی زیبایی و ترمیم تهران با همکاری متخصصین کلیه رشته های دندانپزشکی همراه با فضایی بهداشتی و با امکانات مدرن دندانپزشکی آمادگی دارد تمامی خدمات دندانپزشکی را برای شما هموطنان عزیز ارائه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *