مقالات

قیمت ایمپلنت دندان و فاکتورهای تعیین کننده هزینه کاشت دندان

قیمت ایمپلنت دندان و فاکتورهای تعیین کننده هزینه کاشت دندان

قیمت ایمپلنت دندان و فاکتورهای تعیین کننده هزینه کاشت دندان

ایمپلنت دندانی نوعی دندان مصنوعی است که برای ثابت نگه داشتن دندان مصنوعی در استخوان فک قرار داده می‌شود. ایمپلنت جایگزین بسیار بهتر و راحت‌تری برای دندان مصنوعی است، چون بیمار مجبور نیست که آن را از دهان دربیاورد و به این ترتیب بیشتر احساس راحتی می‌کند و دندان‌ها نیز حس و حالت طبیعی‌تری دارد. اگر شما نیز شاهد از دست رفتن یک به یک دندان‌های خود هستید و به فکر کاشت دندان افتاده‌اید، احتمالاً نخستین موردی که به ذهنتان رسیده، قیمت ایمپلنت دندان است. هنگام تعیین قیمت ایمپلنت دندان باید عامل‌های متعددی را در نظر بگیرید. در ادامه مهم‌ترین نکاتی را که باید در زمان کاشت دندان به آنها توجه کنید، توضیح می‌دهیم.

[alert type=”custom” close=”false” icon=”fa fa-hand-o-left” color=”#000000″ background_color=”#f0a26a”]

اگر به تازگی دندان خود را در اثر بیماری لثه یا پوسیدگی دندان، بیماری‌های عفونی لثه یا هر نوع آسیب‌دیدگی از دست داده‌اید، احتمالاً کنجکاوید که درباره ایمپلنت و البته هزینه‌های مربوط به کاشت دندان بیشتر بدانید. متخصصین ما در [shortcode-variables slug=”name1″] قیمت ایمپلنت دندان را در جلسه مشاوره برآورد می‌کنند. اگر می‌خواهید درباره ایمپلنت و هزینه‌های مرتبط با آن اطلاعات بیشتری کسب کنید، کافی است برای دریافت نوبت با شماره [shortcode-variables slug=”number”] تماس بگیرید.

[/alert]

عوال تاثیرگذار بر قیمت ایمپلنت دندان


نوع درمان

نوع درمان یکی از عامل‌های مهم تاثیرگذار بر قیمت ایمپلنت دندان است، طرح درمان فقط شامل جایگزینی دندان غائب نمی‌شود. برای مثال اگر سال‌ها است که بیمار از دندان مصنوعی کامل یا تکه‌ای استفاده می‌کند، شاید لازم باشد که ابتدا پیوند استخوان انجام شود. همچنین اگر استخوان به دلیل عفونت تحلیل رفته باشد، ابتدا از پودر استخوان برای جبران این تحلیل استفاده می‌شود و پس از استخوان‌سازی و التیام یافتن زخم‌ها می‌توان برای کاشت دندان اقدام کرد. بنابراین هزینه کل درمان و قیمت ایمپلنت دندان به دلیل استفاده از پودر استخوان و مواد لازم برای پیوند افزایش می‌یابد.

تعداد ایمپلنت‌های لازم

اگر فقط یک دندان از دست رفته باشد، طبعاً یک دندان نیز کاشته می‌شود. اما اگر چند دندان غائب باشد، به همان نسبت تعداد ایمپلنت‌های لازم برای اصلاح طرح لبخند افزایش می‌یابد. بدیهی است که هرچه تعداد ایمپلنت‌های بیشتری لازم باشد، قیمت ایمپلنت دندان نیز بالاتر خواهد بود. به علاوه ایمپلنت به عنوان پایه و برای محکم نگه داشتن بریج و دندان مصنوعی نیز به کار برده می‌شود. مشخص است که تعداد ایمپلنت‌های لازم یکی از عوامل مهم در هزینه ایمپلنت دندان است.

دیگر درمان‌های لازم

معمولاً در محل مربوط به دندان غائب باید پیوند استخوان انجام شود، به ویژه اگر مدت زیادی از از دست دادن دندان گذشته باشد. استخوان فک به مرور زمان تحلیل می‌رود و پیوند استخوان را ضروری می‌سازد. پس از پیوند استخوان اطمینان حاصل می‌شود که استخوان کافی برای محکم نگه داشتن ایمپلنت وجود دارد. اگر پیوند استخوان در ناحیه‌ای باشد که بر سینوس‌ها یا عصب‌های دهان اثر بگذارد، جراحی ظریف‌تر و پرهزینه‌تر خواهد بود. گاهی لازم است که علاوه بر پیوند استخوان، دندان‌های عفونی یا مرده نیز پیش از کاشت دندان کشیده شود. مشکلاتی مانند بیماری لثه بر دندان اثر می‌گذارد و باعث لق شدن یا پوسیدگی آن می‌شود. در این شرایط باید دندان قبل از کاشت ایمپلنت در استخوان کشیده شود.

سی تی اسکن

دندانپزشک برای اطمینان از مناسب بودن کاشت دندان، تهیه طرح درمان، انجام جراحی و تسریع روند التیام دستور تصویربرداری می‌دهد. سی تی اسکن (توموگرافی رایانه‌ای) در مواردی انجام می‌شود که دندانپزشک از وضعیت استخوان فک در محل مربوط به کاشت دندان مطمئن نیست، رادیوگرافی نیز اطلاعات بیشتری را در اختیار دندانپزشک قرار می‌دهد. اگر چه به این ترتیب هزینه تصویربرداری نیز به هزینه معمول درمان اضافه می‌شود، اما این روش‌ها درصد موفقیت درمان را به نحو چشمگیری افزایش می‌دهد.

کیفیت و نوع ترمیم مورد نیاز

ایمپلنت دندان از سه بخش اسکرو، اباتمنت و روکش (تاج) بیرونی تشکیل می‌شود. نوع روکش یا دندان مصنوعی انتخاب شده بر هزینه درمان اثر می‌گذارد. برای تهیه روکش از مواد مختلفی مانند رزین، سرامیک یا پرسلین استفاده می‌شود که ارزان‌ترین آنها رزین است. هزینه نهایی تابعی از نوع ماده به کار برده شده است. ماده مناسب برای ساخت روکش با توجه به تمایل بیمار انتخاب می‌شود و اثر قابل توجهی بر قیمت نهایی ایمپلنت دارد.

برند ایمپلنت دندان

بیش از 150 شرکت در زمینه تولید اجزاء ایمپلنت فعالیت دارند. این که ایمپلنت دندان از چه برندی انتخاب می‌شود، تاثیر مستقیم بر هزینه نهایی درمان دارد. بهتر است ایمپلنت از برندهای مطرح و معروف انتخاب شود تا درصد موفقیت کاشت دندان افزایش یابد.

پس زدن ایمپلنت

گاهی اوقات ایمپلنت به استخوان فک جوش نمی‌خورد و استخوان ایمپلنت را پس می‌زند. در این شرایط باید از ایمپلنت بزرگتری استفاده شود یا شرایط دوباره ارزیابی شود.

محل زندگی

قیمت و نرخ ایمپلنت دندان در کشورهای مختلف یا حتی شهرهای مختلف تفاوت دارد.

محل قرارگیری دندان غائب

جایگزینی دندان‌های عقب معمولاً هزینه کمتری نسبت به دندان‌های جلو دارد، چرا که زیبایی دندان‌های جلو بسیار مهم است و درمان باید با ظرافت بیشتری انجام شود. به علاوه قیمت اباتمنتی که ایمپلنت دندان‌های پیشین را به روکش متصل می‌کند، برای دندان‌های پیشین بیشتر از دندان‌های عقب است.

انتخاب دندانپزشک

هر چه تجربه دندانپزشک بیشتر باشد، حق‌الزحمه وی و قیمت دندان ایمپلنت نیز بالاتر خواهد بود. بدیهی است دندانپزشکی که سال‌ها در زمینه ایمپلنت تخصص دارد، می‌تواند درمان را به شیوه ماهرانه‌تری پیش ببرد و هزینه کاشت دندان بیشتری را برای ارائه این خدمات دریافت کند. همچنین موقعیت جغرافیایی کلینیک نیز تاثیر قابل توجهی بر هزینه ایمپلنت دارد.

محل ساخت روکش

هزاران لابراتوار دندانپزشکی وجود دارد که هر یک سطح استاندارد و تجربه متفاوتی در ساخت روکش دارند. هنگام سپردن کار به لابراتوارهای محلی مراقب باشید، چون بسیاری از آنها کار را به مراکز تولید انبوه در کشورهای دیگر محول می‌کنند تا ساخت ایمپلنت هزینه کمتری داشته باشد. از متخصص بخواهید که محل تولید روکش را تایید کند.

طول دوران بهبود پس از کاشت ایمپلنت

مدت زمان بهبود و جوش خورن ایمپلنت به استخوان 9 ـ 3 ماه است و اگر بیمار در این مدت نیاز به ساخت دندان مصنوعی و بریج برای جایگذاری روی ایمپلنت داشته باشد، این مدت بیشتر نیز خواهد شد. این مدت را نمی‌توان کاهش داد، چون باید صبر کرد که استخوان طبیعی رشد کند و جایگاه محکمی برای کاشت دندان ایجاد شود.

درباره دکتر روشنک غفاری

مطب دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی دکتر روشنک غفاری واقع در تهران بزرگ، ونک گاندی شمالی یکی از بهترین های دندانپزشکی زیبایی و ترمیم تهران با همکاری متخصصین کلیه رشته های دندانپزشکی همراه با فضایی بهداشتی و با امکانات مدرن دندانپزشکی آمادگی دارد تمامی خدمات دندانپزشکی را برای شما هموطنان عزیز ارائه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *