مقالات

ارتودنسی نامرئی (اینویزیلاین): درمان بدون سیم با پلاک اینویزالاین

ارتودنسی نامرئی (اینویزیلاین): درمان بدون سیم با پلاک اینویزالاین

ارتودنسی نامرئی (اینویزیلاین): درمان بدون سیم با پلاک اینویزالاین

اینویزیلاین یکی از درمان‌های دندانپزشکی زیبایی است. برخلاف بریس‌های معمول یا نگه‌دارنده، ارتودنسی نامرئی یا اینویزیلاین یک روش تقریباً نامرئی برای صاف کردن دندان‌ها است. در این روش پلاک‌های متحرک و شفافی مورد استفاده قرار می‌گیرند که بطور اختصاصی برای قرار گرفتن روی دندان‌های شما طراحی شده‌اند. پلاک‌های نامرئی از پلاستیک شفاف و با درجه پزشکی ساخته شده‌اند. با ارتودنسی نامرئی نگرانی در مورد آنچه که می‌خورید ندارید زیرا به راحتی می‌توانید پلاک‌های خود را بردارید و از آنجایی که این پلاک‌ها تقریباً نامرئی هستند نیازی به پنهان کردن لبخند خود در طول درمان نخواهید داشت.

[alert type=”custom” close=”false” icon=”fa fa-hand-o-left” color=”#000000″ background_color=”#f0a26a”]

اگر به دلیل داشتن دندان‌های کج یا وجود فاصله بین آنها از لبخند خود ناراضی هستید، ما برای شما راه حلی داریم. درمان با پلاک‌های شفاف اینویزیلاین به سرعت و موثر و بدون وجود سیم‌ها و براکت‌های قابل مشاهده‌ی بریس‌های معمول، دندان‌ها را مرتب می‌کند. ارتودنسی نامرئی یک راه حل غیر محسوس و شفاف برای مشکلات لبخند شما است. متخصصین ما در [shortcode-variables slug=”name”] خدمات اینویزیلاین را برای افرادی که تمایلی به استفاده از بریس‌های سیم‌دار برای مرتب کردن دندان‌های خود ندارند، ارائه می‌کنند. برای اطلاعات بیشتر یا رزرو نوبت با شماره [shortcode-variables slug=”number”] تماس حاصل نمایید.[/alert]

مزایا


سیستم اینویزیلاین به بیماران اجازه می‌دهد تا:

  • هر وقت که می‌خواهند پلاک‌ها را از دهان خارج کنند، توصیه می‌شود که این کار تنها هنگام خوردن، مسواک زدن و کشیدن نخ دندان یا برای مواقع خاص انجام شود.
  • هر غذایی که می‌خواهند بخورند.
  • از یک درمان کاملاً نامحسوس و تقریباً نامرئی برای مرتب کردن دندان‌های خود بهره‌مند شوند.
  • به لطف پلاستیک نرمی که باعث تحریک لثه‌ها و گونه‌ها نمی‌شود هنگام استفاده از آنها احساس راحتی داشته باشند. در این صورت ۲۰ ساعت استفاده از آنها در روز به راحتی قابل دستیابی است.
  • برای افرادی که در ورزش‌های تماسی شرکت می‌کنند، پلاک‌های شفاف اینویزیلاین اجازه می‌دهند تا بدون نگرانی از بریده شدن دهان توسط براکت‌های تیز بازی کنند. در صورتی که ورزش نیاز به استفاده از محافظ دهان داشته باشد، می‌توان پلاک‌ها را برداشته و به انجام ورزش مشغول شد.

کاربرد


ارتودنسی نامرئی (اینویزیلاین): درمان بدون سیم با پلاک اینویزالاین

اینویزیلاین می‌تواند یک گزینه‌ی درمانی برای اصلاح موارد خفیف زیر استفاده شود:

  • شلوغی دندان‌ها: این وضعیت زمانی رخ می‌دهد که دندان‌ها فضای کافی برای بیرون آمدن از لثه ندارند. شلوغی دندان‌ها را اغلب می‌توان با باز کردن فک اصلاح کرد و بسیاری از اوقات کشیدن دندان قابل اجتناب خواهد بود.
  • فاصله: در صورتی که برخی از دندان‌هایتان افتاده باشند یا بین دندان‌ها فاصله وجود داشته باشد، ارتودنسی نامرئی می‌تواند به اصلاح آن کمک کند.
  • جلوزدگی: جلوزدگی دندان‌های جلو در بالا می‌تواند هم بر ظاهر و هم عملکرد دندان‌های شما تاثیر بگذارد زیرا دندان‌های پایین می‌توانند به سقف دهان فرو بروند.
  • اوربایت: مانند جلوزدگی دندان‌ها، اوربایت می‌تواند باعث شود که دندان‌های جلویی در پایین به سقف دهان فرو روند، اما دلیل آن این است که دندان‌های جلویی بالا روی دندان‌های جلویی پایین قرار می‌گیرند.
  • آندربایت: هنگامی که فک پایین جلوتر از فک بالا باشد، دندان‌های پایین جلوتر از دندان‌های بالا بسته شده و باعث مشکلات زیبایی و فیزیکی می‌شوند.
  • کراس بایت: در این وضعیت دندان‌های بالا داخل دندان‌های پایین قرار می‌گیرند. این مشکل در صورت عدم درمان می‌تواند باعث رشد غیر یکنواخت فک و ضربه یا ترک خوردن دندان شود.
  • اپن بایت: در صورتی که دچار اپن بایت باشید، ممکن است در جویدن غذا مشکل ایجاد شود زیرا دندان‌هایی جلویی بالا و پایین روی هم قرار نمی‌گیرند. این وضعیت می‌تواند منجر به بروز چندین عادت ناخواسته مانند فشار زبان شود.
  • عدم تطابق خطوط وسط دندان‌ها: دندان‌های خارج از مرکز بدین معنی هستند که خطوط بین دو دندان جلویی بالا و پایین تراز نمی‌باشند.

فرایند درمان ارتودنسی نامرئی


ارتودنسی نامرئی (اینویزیلاین): درمان بدون سیم با پلاک اینویزالاین

مراحل درمان عبارتند از:

  • در طول مشاوره‌ی ابتدایی، دندانپزشک نیازهای شما را مورد بحث قرار داده و مشخص می‌کند که آیا درمان اینویزیلاین بهترین گزینه برای شما است یا خیر.
  • در این صورت، تصاویر دیجیتالی سه بعدی از دندان‌ها تهیه شده و یک برنامه‌ی درمانی که مطابق با نیازهای شما باشد ایجاد می‌گردد. این برنامه شامل مدت زمان درمان و نحوه‌ی حرکات دقیق دندان‌ها است.
  • مرحله‌ی بعدی ساخت سفارشی پلاک‌ها است. هر ست از پلاک‌های اینویزیلاین بطور خاص برای قرار گرفتن روی دندان‌های شما طراحی می‌گردند و باید تا انتهای دوره‌ی دو هفته‌ای استفاده شوند. این بدین معنی است که ممکن است در ابتدا استفاده از آنها کمی ناراحت کننده باشد.
  • بسته به وضعیت شما، ممکن است نیاز باشد که دندانپزشک کامپوزیت‌های سفید مخصوصی (که به سختی قابل مشاهده هستند) را به دندان‌ها بچسباند تا راحت‌تر بتوانید پلاک‌های شفاف را بر روی دندان‌ها خود محکم کنید. این کامپوزیت در انتهای درمان جدا خواهد شد.

پلاک‌ها به تدریج باعث تغییر موقعیت دندان‌های شما طی یک دوره‌ی دو هفته‌ای می‌شوند. هر دو هفته پلاک‌ها تعویض می‌شوند که این امر باعث می‌شود دندان‌ها کمی بیشتر حرکت کنند. با پیشرفت درمان طی هفته‌ها و ماه‌های بعد، دندان‌ها در موقعیت صحیح که از قبل توسط متخصص دندانپزشکی تعیین شده قرار خواهند گرفت.

مراقبت و نگهداری


ارتودنسی نامرئی (اینویزیلاین): درمان بدون سیم با پلاک اینویزالاین

با اینکه ارتودنسی نامرئی این امکان را می‌دهد که بتوان پلاک‌ها را هنگام غذا خوردن و نوشیدن برداشت، اما تمیز نکردن تری‌ها بطور مناسب بعد از آن می‌تواند منجر به تغییر رنگ و تجمع باکتری شود. شما همچنین می‌توانید از کیت‌های تمیز کننده‌ی اینویزیلاین قبل از خوابیدن استفاده نمایید. بعد از اتمام درمان و حرکت دندان‌ها به طرف موقعیت صحیح، دندانپزشک نگه‌دارنده‌های سفارشی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا از دستیابی به نتایج بلند مدت اطمینان حاصل شود. این یک مرحله‌ی مهم و ضروری بعد از هر درمان ارتودنسی است زیرا در صورت عدم استفاده از نگه‌دارنده‌ها دندان‌ها در طول زمان مستعد برگشتن به موقعیت اولیه‌ی خود هستند.

بایدها:

  • پلاک‌های خود را هنگامی که از دهان خارج می‌کنید بشویید. بزاق خشک و پلاک زمینه‌ی پرورش مناسبی را برای باکتری‌های بدبو ایجاد می‌کنند.
  • پلاک‌های خود را در آب بخیسانید. تمیز کننده‌ی دندان مصنوعی، قرص‌های Brite برای نگه‌دارنده‌ها و بلورهای تمیز کننده‌ی اینویزیلاین گزینه‌های عالی برای شفاف و بهداشتی نگه داشتن تری‌ها هستند.
  • پیش از قرار دادن پلاک‌ها دندان‌های خود را مسواک بزنید و از نخ دندان استفاده نمایید. بهداشت مناسب دهان در حفظ سلامت دندان‌ها و جلوگیری از پوسیدگی آنها ضروری است. از آنجایی که پلاک‌های اینویزیلاین مطابق با شکل دندان‌ها ساخته می‌شوند، عدم مسواک زدن و کشیدن نخ دندان بطور مناسب می‌تواند باعث گیر افتادن ذرات غذا بین دندان‌ها و پلاک‌ها شود که خطر مشکلات دندان در آینده را افزایش می‌دهد.
  • پلاک‌های خود را با یک صابون نرم ضد باکتریایی شفاف تمیز کنند. استفاده از این صابون روشی عالی و ارزان برای شفاف و تازه نگه داشتن پلاک‌ها و جلوگیری از شکل‌گیری باکتری‌های مضر می‌باشد.
  • پلاک‌ها را با ملایمت مسواک بزنید. مسواک زدن با فشار زیاد می‌تواند باعث ایجاد خراش و لکه‌های قابل مشاهده بر روی پلاک‌ها شود. با دقت مسواک بزنید.

نبایدها:

  • خوردن و نوشیدن (به جز آب) هنگام استفاده از پلاک‌های اینویزیلاین. بسیاری از غذاها و نوشیدنی‌ها می‌توانند باعث لک شدن یا تغییر رنگ پلاک‌ها و بدبو شدن آنها شوند.
  • استفاده از خمیر دندان برای تمیز کردن پلاک‌ها. بسیاری از انواع خمیر دندان (بخصوص آنهایی که دارای عوامل سفید کننده هستند) ساینده بوده و می‌توانند باعث شل شدن پلاک‌ها یا ایجاد فضاهای کوچکی برای تجمع باکتری‌ها شوند.
  • استفاده از صابون‌های رنگی: با اینکه استفاده از صابون ضد باکتریایی روشی عالی برای تمیز کردن بریس‌های اینویزیلاین است، اما استفاده از هرچیزی به جز صابون‌های شفاف می‌تواند باعث ایجاد رنگ‌های و سایه‌هایی روی پلاک‌ها شود.
  • عدم محافظت و پوشاندن پلاک‌ها هنگام خوردن. نگه داشتن پلاک‌ها بدون محافظت علاوه بر افزایش خطر گم کردن آنها باعث می‌شود که در معرض میکروب‌ها و باکتری‌های مضر قرار بگیرند. قبل از بازگرداندن پلاک‌ها به دهان آنها را بشویید، بخیسانید و سپس مجدداً بشویید.

هزینه ارتودنسی نامرئی


از آنجایی که درمان شما اختصاصی است، تنها دندانپزشک می‌تواند هزینه‌ی واقعی درمان را مشخص کند. وی در هنگام مشاوره هزینه‌های درمان را با جزئیات تخمین خواهد زد. بسته به شدت مشکل دندان‌ها، مدت زمان درمان و حتی محل مطب دندانپزشک، هزینه‌ی نهایی متغیر می‌باشد.

درباره دکتر روشنک غفاری

مطب دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی دکتر روشنک غفاری واقع در تهران بزرگ، ونک گاندی شمالی یکی از بهترین های دندانپزشکی زیبایی و ترمیم تهران با همکاری متخصصین کلیه رشته های دندانپزشکی همراه با فضایی بهداشتی و با امکانات مدرن دندانپزشکی آمادگی دارد تمامی خدمات دندانپزشکی را برای شما هموطنان عزیز ارائه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *