هزینه لمینت دندان (سرامیکی و کامپوزیتی) و عوامل تاثیر گذار بر قیمت ونیر

Picture of دکتر روشنک غفاری
دکتر روشنک غفاری

فلوشیپ زیبایی از جنوا ایتالیا

برای مشاوره دندانپزشکی، قیمت ها و گرفتن وقت شماره خود را وارد نماید. ما با شما تماس میگیریم.

هزینه لمینت دندان (سرامیکی و کامپوزیتی) و عوامل تاثیر گذار بر قیمت ونیر

ونیر پوسته‌ی نیم‌شفاف بسیار باریکی از جنس رزین کامپوزیتی یا سرامیک است که با چسب دائمی برای همیشه روی جلوی دندان چسبانده می‌شود تا طرح لبخند زیباتر از پیش شود. ونیر معمولاً روی دندان قرار داده می‌شود تا دندان‌ها سفید و درخشان شود، بدرنگی و تغییر رنگ آنها پوشانده شود و لبخندی هالیوودی خلق شود. بسیاری از بیماران نگران هزینه لمینت دندان هستند. آنچه که باید بدانید این است که هزینه لمینت دندان از فردی به فرد دیگر و حتی از دندانپزشکی به دندانپزشک دیگر می تواند متفاوت باشد. عوامل بسیاری در هزینه نهایی ونیر دخیل هستند. در اینجا در مورد عوامل مهم تاثیر گذار بر هزینه لمینت دندان صحبت خواهیم کرد.
[alert type=”custom” close=”false” icon=”fa fa-hand-o-left” color=”#000000″ background_color=”#f0a26a”]

اکثر درمان‌های دندانپزشکی طیف گسترده‌ای از قیمت‌ها را در بر می‌گیرند. ونیرهای دندانی نیز از این امر مستثنا نیستند. سلامت و زیبایی دندان‌های شما قابل ارزش گذاری و قیمت نیست. اما بسیاری از بیماران نگران هزینه لمینت دندان هستند. متخصصین ما در کلینیک [shortcode-variables slug=”name”] با ارائه بهترین خدمات در زمینه دندانپزشکی زیبایی از جمله لمینت، زیبایی و درخشندگی را به دندان‌های شما هدیه می دهند. آنها در جلسه مشاوره هزینه دقیق لمینت را برای شما محاسبه می کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر یا رزو نوبت می‌توانید با شماره [shortcode-variables slug=”number”] تماس حاصل فرمائید.

[/alert]

عامل‌های تاثیرگذار بر هزینه لمینت دندان


انواع مواد

هزینه لمینت دندان (سرامیکی و کامپوزیتی) و عوامل تاثیر گذار بر قیمت ونیر

سرامیک‌های مختلفی برای ساخت ونیر به کار برده می‌شود که هر یک مزایای منحصر به فردی دارد که آن را برای موردی خاص مناسب می‌سازد. قیمت این مواد یکسان نیست، اما باید به خاطر داشته باشید که انجام یک درمان گسترده با مواد ارزان‌تر، ممکن است در نهایت هزینه‌ای بیشتر از درمانی جزیی داشته باشد که با مواد گران‌تر و مرغوب ساخته می‌شود. در پژوهشی که در زمینه ونیر انجام شده است، به اثبات رسیده است که می‌توان ونیرهای طبیعی سرامیکی را با عملکردی بسیار بهتر از کاربردهای کلینیکی تهیه کرد. دندانپزشک مواد مناسب را با توجه به نیازهای بیمار و صلاح دید خود انتخاب می‌کند.

انتخاب دندانپزشک خوب

هزینه لمینت دندان (سرامیکی و کامپوزیتی) و عوامل تاثیر گذار بر قیمت ونیر

موفقیت درمان و هزینه لامینت دندان تابعی از تجربه و مهارت دندانپزشک مسئول است. اعتبار دندانپزشک تاثیر مستقیم بر هزینه درمان دارد. به بیان ساده دندانپزشکی که بیش از 20 سال تجربه دارد و به دلیل ارائه نتایجی زیبا خوش نام و معروف است، هزینه بیشتری را از دندانپزشکی دریافت می‌کند که فقط 6 ماه است، شروع به کار کرده است. هرچند اعتبار مهم است، اما باز هم باید تحقیق کنید تا مطمئن شوید که دندانپزشک انتخابیتان هزینه منصفانه‌ای را دریافت می‌کند. توصیه می‌کنیم به دندانپزشکی مراجعه کنید که در زمینه دندانپزشکی زیبایی فعالیت دارد و بیماران قبلی از وی رضایت دارند. عکس‌های قبل و بعد بیماران قبلی را که ونیر سرامیکی دندان‌هایشان توسط دندانپزشک برگزیده‌تان انجام شده است، ببینید. قاعدتاً دندانپزشک باید ده‌ها عکس آماده داشته باشد، عکس‌هایی که نشان دهنده مهارت واقعی دندانپزشک است. همچنین دندانپزشک باید برای پاسخگویی به سوالات بیمار وقت بگذارد و باید پیش از شروع درمان مطمئن شود که متقاضی درمان مبتلا به بیماری خاصی نیست.

موقعیت جغرافیایی کلینیک

موقعیت جغرافیایی کلینیک تاثیر قابل توجهی بر هزینه لمینت دندان‌ها و درمان دارد. تصور رایج این است که کلینیک‌های واقع در مناطق مرفه شیک‌تراند و متخصصان نیز از درمان‌های زیبایی مانند ونیر سرامیکی اطلاع بیشتری دارند و به همین دلیل هزینه بالاتری را نیز دریافت می‌کنند.

تعداد ونیر

هزینه لمینت دندان (سرامیکی و کامپوزیتی) و عوامل تاثیر گذار بر قیمت ونیر

بدیهی است که هرچه تعداد ونیرها بیشتر باشد، هزینه لمینت دندان نیز بالاتر خواهد رفت. البته با در نظر گرفتن اصل قیمت لمینت دندان بر اساس تعداد ونیرها، ونیر کردن یک دندان نیز مقرون به صرفه نخواهد بود. ایجاد هم‌خوانی بین فقط یک ونیر با بقیه دندان‌ها دشوارتر از سازگار ساختن ده ونیر با دندان‌های دیگر است. احتمال این که ونیر فقط یک دندان در تلاش اول دقیقاً شبیه بقیه دندان‌ها باشد، بسیار پایین است، بنابراین لابراتوار باید بیش از یک نمونه تهیه کند. به همین دلیل است که اکثر کلینیک‌ها برای ونیر یک دندان 50 % بیش از هزینه معمول ونیر دریافت می‌کنند.

مقایسه ونیرهای دست‌ساز و ونیرهای ماشینی

اکثر دندانپزشکان برای ساخت ونیر با لابراتوارهایی خارج از مطب قرارداد دارند و متخصص ونیر را به صورت دستی می‌سازد، اما برخی دندانپزشکان ترجیح می‌دهند که از تکنولوژی CAD (طراحی با رایانه) و CAM (ساخت به کمک رایانه) استفاده کنند، با بهره‌گیری از تکنولوژی CAD/CAM می‌توان ونیر را در مدتی بسیار کوتاه تهیه کرد. بنابراین چنانچه ونیر با تکنولوژی کد کم (CAD/CAM) ساخته شود، هزینه‌های مربوط به لابراتوار و ونیر موقت حذف می‌شود، اما واقعیت این است که کیفیت ونیر دست‌ساز و ماشینی یکسان نیست. بیماران باید بدانند ونیری که از یک تکه سرامیک با ماشین تراش داده می‌شود، به اندازه ونیری که هنرمند سرامیست با دست تراش می‌دهد، طبیعی به نظر نمی‌رسد. برای داشتن ونیری طبیعی باید چندین لایه با شفافیت‌های مختلف روی هم گذاشته شود. همچنین باید بدانید در ونیرهای سریعی که در یک جلسه آماده می‌شود، فرصت امتحان کردن ونیر موقتی یا اظهار نظر کردن درباره ونیر باقی نمی‌ماند و فرصتی وجود ندارد تا با تغییر دادن ونیر بتوان رضایت بیمار را به دست آورد. از طرفی ونیرهای دست‌ساز بسیار گران‌تر از ونیرهای کد کم (CAD/CAM) هستند.

انتخاب لابراتوار

هزینه لمینت دندان (سرامیکی و کامپوزیتی) و عوامل تاثیر گذار بر قیمت ونیر

اگر دندانپزشک شما کار را به لابراتواری خارج از مطب می‌سپارد، باید بدانید که تمام لابراتوارها هزینه یکسانی را دریافت نمی‌کنند. هر چند لابراتوارهای محلی بسیاری با کیفیت کار مطلوب وجود دارد، اما برخی کار را به لابراتوارهای معروفی محول می‌کنند که هزینه چند برابری را برای ونیر دریافت می‌کنند. در این شرایط باید بررسی کرد که آیا پرداخت هزینه بالاتر یک لابراتوار معروف ارزش دارد و آیا پرداخت این مبلغ، دستیابی به نتیجه مطلوب را تضمین می‌کند یا خیر.

ترمیم و جایگزینی ونیر

هزینه ترمیم و جایگزینی ونیر عامل مهمی است که هنگام انتخاب روکش زیبایی باید به آن توجه کنید. هیچ روکش زیبایی مادام‌العمر نیست. ممکن است ونیر بیش از بیست سال بدون مشکل روی دندان‌ها باقی بماند، اما معمولاً پس از ده سال باید برای جایگزینی آن اقدام کرد. هزینه جایگزینی ونیر معمولاً معادل درمان اولیه است، شامل هزینه‌های مربوط به دو ویزیت و لابراتوار می‌شود و به اندازه درمان اولیه باید برای آن وقت صرف کنید. اگر نیازی به تراش دادن و تغییر شکل مجدد دندان نباشد، هزینه اندکی کاهش می‌یابد. همچنین برخی دندانپزشکان پرونده بیمار را بررسی می‌کنند و هزینه جایگزینی را به اندازه هزینه درمان اولیه اعلام می‌کنند. اما اگر ونیر فقط از روی دندان جدا شود، دندانپزشک دوباره آن را می‌چسباند. البته راه‌هایی برای صرفه‌جویی در هزینه جایگزینی ونیر وجود دارد که یکی از بهترین آنها رعایت بهداشت دهان و دندان است. مراقبت از دندان‌های جدید موفقیت دراز مدت تمام ترمیم‌های دندانپزشکی را تضمین می‌کند. هرچه طول عمر ونیر بیشتر شود، به همان نسبت مبلغ بیشتری را صرفه‌جویی خواهید کرد.

درمان‌های تکمیلی

به ندرت پیش می‌آید که برای خلق لبخندی جذاب به جز ونیر سرامیکی به درمان دیگری نیاز نباشد. ونیر لک یا سفید نمی‌شود، بنابراین ابتدا بیمار باید از رنگ دندان‌های طبیعی خود راضی شود تا پس از آن ونیری همرنگ دندان‌ها تهیه شود. به همین دلیل اکثر بیمارانی که درصدد روکش زیبایی دندان‌های خود برمی‌آیند، ابتدا دندان‌ها را سفید می‌کنند، در این شرایط هزینه کلی درمان افزایش می‌یابد و میزان این تغییر بستگی به این دارد که آیا بیمار سفید کردن دندان در مطب را انتخاب کرده یا می‌خواهد خودش دندان‌ها را با کیت مخصوص در خانه سفید کند. برخی بیماران نیاز به جراحی لثه یعنی عملی دارند که در آن بافت اضافی لثه برداشته می‌شود تا چارچوب جذاب‌تری برای دندان‌ها ایجاد شود. با توجه به گستردگی جراحی لثه، هزینه نهایی درمان دندانپزشکی زیبایی نیز افزایش می‌یابد.