لیزر درمانی لثه (درمان بیماری لثه با لیزر):روش بدون درد و خونریزی

بسیاری از افراد از بیماری لثه رنج می‌برند و این بیماری با باکتری‌هایی که در اطراف دندان‌ها رشد می‌کنند شروع می‌شود. تجمع باکتری‌ها در اطراف دندان عفونت ایجاد می‌کند، موجب بروز پاسخ التهابی بدن می‌شود و این امر خیلی زود منجر به تحلیل لثه و استخوان در اطراف دندان می‌شود. اگر بیماری لثه درمان نشود، می‌تواند موجب لق شدن دندان‌ها، بیرون زدگی ریشه‌ها، بوی بد دهان، خونریزی لثه، تورم، درد و در نهایت از بین رفتن دندان‌های شما گردد. در واقع، بیماری لثه یکی از دلایل اصلی از دست دادن دندان در بزرگسالان است.
لیزر موجب ایجاد انقلاب در صنایع متعددی شده است و در این میان، مراقبت و بهداشت دهان و دندان نیز از هیچ قائده ای مستثنی نیست. لیزر روش پیشرفته‌ای است که توسط دندانپزشکان برای درمان بیماری‌های دهان و دندان استفاده می‌شود؛ بیماری‌هایی که قبلاً درمان آن‌ها امکان پذیر نبود. نور لیزر برای از بین بردن آهستهٔ باکتری‌های مضر و بافت‌های آسیب دیده از جیب لثه استفاده می‌شود. سپس بدن به طور طبیعی بهبود می‌یابد به طوری که جیب‌های لثه نیز بهبود می‌یابند و دندان‌ها پایدارتر می‌شوند.
بر خلاف روش‌های معمول، درمان لثه با لیزر (لیزر درمانی لثه) تورم یا درد بیش از حد ایجاد نمی‌کند. شما از حساسیت و یا تحلیل لثه رنج نخواهید برد، و بهبودی بسیار سریع‌تر و راحت‌تر صورت می‌پذیرد.

هنگامی که لثه‌ها دچار عفونت می‌شوند، تمام بدن شما ضعیف می‌گردد و باعث آسیب پذیر شدن بدن در برابر بیماری‌های دیگر می‌شود. اگر از بیماری پریودنتال رنج می‌برید و می‌خواهید روش درمانی جایگزین روش‌های معمول برای رفع مشکلات را آزمایش کنید، درمان لثه با لیزر ممکن است برای شما گزینهٔ مطلوبی باشد
متخصصین ما در کلینیک دندانپزشکی دکتر روشنک غفاری می‌توانند به شما کمک کنند تا با استفاده از لیزر بیماری‌های پریودنتال را درمان نمایید. درمان با لیزر عفونت را متوقف می‌کند و باکتری‌هایی را که باعث ایجاد بیماری‌های لثه می‌شود از بین می‌برد. درمان لیزر لثه، یک درمان سریع، ایمن و تقریباً بدون درد را فراهم می‌کند و حتی بدون تورم، نیاز به برش و بخیه زدن که در عمل‌های جراحی سنتی رایج است، موجب بازسازی استخوان‌ها می‌گردد.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد درمان لثه با لیزر، با شماره‌ی [shortcode-variables slug=”number”] تماس بگیرید.[/alert]

مزایای درمان لثه با لیزر در مقایسه با عمل جراحی لثه

لیزر درمانی لثه (درمان بیماری لثه با لیزر):روش بدون درد و خونریزی

در گذشته، گزینه‌های درمان برای بیماری لثه جذاب نبودند. این گزینه‌ها عمدتاً شامل برنامه ریزی ریشه و اندازه گیری دندان‌ها، روش‌های جراحی دندانپزشکی و حتی پیوند لثه می‌شدند. با توجه به ماهیت تهاجمی برخی از عمل‌های جراحی دندانی، از بین رفتن کامل علائم درد، خونریزی و تورم می‌تواند چندین هفته طول بکشد. خوشبختانه امروزه پیشرفت‌هایی در زمینه تکنولوژی و ابزار دندان وجود دارد. امروزه متخصصان از پیشرفت‌های اخیر در تکنولوژی لیزر برای درمان بیماری‌های لثه استفاده می‌کنند.
مزایای استفاده از درمان لثه با لیزر در مقایسه با عمل جراحی لثه عبارتند از:
• میزان تهاجمی بودن لیزر کمتر است و به بخیه نیاز ندارد
• دوران بهبود آسان‌تر
• بدون نیاز به برش بافت لثه
• حداقل درد و خونریزی برای بیمار
• به جای از بین رفتن، بافت لثه حفظ می‌شود
• کمک به تثبیت دندان‌ها و جلوگیری از لق شدن دندان‌ها
• کاهش حساسیت و بیرون زدگی ریشه دندان
• کاهش خطر ابتلا به عفونت
• بدون نیاز به انجام عمل بیهوشی
• لیزر به طور خاص و دقیق مناطق درگیر بیماری را هدف قرار می‌دهد

کاربرد لیزر درمانی لثه

لیزر درمانی لثه (درمان بیماری لثه با لیزر):روش بدون درد و خونریزی

دندانپزشک از لیزر پریودنتال برای تمیز کردن جیب‌های دندان‌ها استفاده می‌کند و موجب تحریک رشد استخوان جدید بدون نیاز به جراحی لثه می‌شود. با این حال، لیزر درمانی لثه همچنین می‌تواند یک روش درمانی برای موارد زیر باشد:
افزایش طول تاج دندان: یک روش است که به متخصصان دندانپزشکی امکان دسترسی به تاج دندانی را می‌دهد که داخل لثه شده است.
• بیوپسی یا برداشتن بافت نرم: اگر دندانپزشک عوارض را در دهان بیمار ببیند، فرد ممکن است دچار سرطان دهان باشد. دندانپزشک برای برداشتن بافت نرم از دهان فرد بیمار از لیزر استفاده می‌کند. سپس پزشک می‌تواند نمونه را برای احتمال حضور سرطان آزمایش کند.
فرنکتومی: فرنولوم یک بافت عضلانی انعطاف پذیر بین دو دندان است. فرنولوم اغلب بین دندان‌های ردیف پایین یا بالایی قرار دارد. وقتی فرنولوم بسیار نزدیک دندان‌ها است، باعث تجزیه لثه می‌شود. هنگامی که بیش از حد عریض است، فضای بین دندان زیادی را ایجاد می‌کند. فرنکتومی یک روش درمان با لیزر برای حل این مشکل است.
برداشتن گرانولهای ناشی از عمل: گرانول‌ها پس از زخمی شدن بافت تشکیل می‌شوند. درمان با لیزر این ساختار بافت را از بین می‌برد.
هموستاز موضعی: هموستاز یک مجموعه خون است که در یک منطقه تشکیل می‌شود. هموستاز موضعی توسط لیزر با موفقیت درمان می‌شود.

چه افرادی متقاضیان مناسبی برای لیزر درمانی لثه هستند؟

لیزر درمانی مناسب بیمارانی با مشخصات زیر است:
• جیب‌های غیر قابل عمل جراحی
• عمق جیبی بیشتر از 4 میلی متر
• جیب‌هایی که در طول درمان به طور کامل تجزیه می‌شوند
• داروهای خاصی را برای مشکلات پزشکی خود استفاده می‌کنید و نمی‌توانید داروهایی را برای روش‌های معمول مصرف کنید
• شرایط خاص سنی
• اضطراب جهت عمل جراحی یا سایر نگرانی‌های عاطفی
• عفونت‌های دیگر که می‌توانند از آزمایش همراه با درمان بهره مند شوند
• رشد بیش از حد لثه در نتیجه مصرف داروها و یا استفاده از وسایل ارتودنسی

لیزر درمانی چگونه انجام می‌شود؟

لیزر درمانی لثه (درمان بیماری لثه با لیزر):روش بدون درد و خونریزی
لیزر با هدف قرار دادن بافت بیمار در اطراف دندان، بدون آسیب رساندن به بافت سالم عمل خود را انجام می‌دهد. لیزر یک پرتو نور که 4 میلی متر زیر سطح بافت نفوذ می‌کند، را ایجاد می‌نماید. این عمل به طور مؤثر باعث می‌شود باکتری‌هایی که در بافت بیمار وجود دارند، از بین بروند. هنگامی که بافت بیمار تمیز می‌شود، یک لخته پایدار تشکیل و لثه دوباره متصل می‌شود. مراحل اولیه لیزر درمانی به شرح زیر است:
• پروب لیزری به حداکثر عمق در جیب دندان وارد می‌شود.
• تابش لیزر پروتئین‌های پاتولوژیک، بافت بیمار و باکتری‌ها را از بین می‌برد. همچنین به متخصص دندانپزشک کمک می‌کند تا جرم را از بین ببرد.
• سپس دندانپزشک استخوان را در طول عمل جراحی تغییر می‌دهد.
• لخته ژل از سلول‌های بنیادی استخوان ایجاد می‌شود.
• لبه‌ها در مرز لثه به سطح ریشه وصل می‌شوند. این کار با استفاده از یک لخته پایدار فیبرین انجام می‌شود که جهت ایجاد یک سیستم بسته مورد استفاده قرار می‌گیرد.
• ترومای اکلوژن مجدداً تنظیم می‌گردد.

این درمان موفقیت آمیز تا چه اندازه موفقیت آمیز است؟

دانشمندان تأیید کرده‌اند که لیزر درمانی کارایی دارد و با رضایت بالای بیماران همراه است.

عوارض لیزر درمانی لثه چیست؟

لیزر درمانی لثه، حداقل میزان تهاجم را دارد. این به این معنی است که بیمار بخیه یا برش روی بافت را ندارد. بنابراین، درمان معمولاً دردناک نیست. هر لیزر دارای طول موج‌ها و سطوح مختلف قدرت است که می‌تواند در طول روش‌های مختلف پریودنتال به طور امن استفاده شود. با این وجود آسیب به بافت‌های پریودنتال می‌تواند ناشی از یک لیزر با طول موج نامناسب و / یا میزان قدرت در طی یک دوره پریودنتال باشد.

لیزر درمانی چقدر طول می‌کشد؟

لیزر درمانی معمولاً کوتاه است و جلسات درمانی معمولاً 2 تا 3 ساعت طول می‌کشند. برای دفعات بعدی، جلسات 1 تا 1 و نیم ساعت طول می‌کشند و یک هفته در میان انجام می‌شوند.

مراقبت از دندان پس از درمان

پس از گذشت هر دوره درمان پریودنتال شامل لیزر درمانی، حفظ سلامت و بهداشت دهان و دندان برای جلوگیری از عود التهاب امری حیاتی است. روزانه دندان‌ها را مسواک بزنید و به طور منظم با یک محصول ضد میکروبی بشویید. این کار باعث بهبودی استحکام لثه‌های تحریک شده می‌شود. اجتناب از سیگار کشیدن برای جلوگیری از بروز آلودگی‌ها در آینده و رعایت هر گونه دستورالعمل خاص که دندانپزشک یا متخصص دندانپزشکی به شما داده‌اند، بسیار مهم است.

هزینه درمان لیزر پریودنتال چقدر است؟

به طور کلی، لیزر درمانی لثه با هزینهٔ عمل جراحی پریودنتال معمول قابل مقایسه است. البته هزینه براساس میزان آسیب موجود و میزان عفونت متفاوت است. همچنین، انجام لیزر درمانی کامل لثه معمولاً ارزان‌تر از ایمپلنت دندان، پیوند استخوان و جایگزین کردن دندان است.