روکش های تمام سرامیک

Picture of دکتر روشنک غفاری
دکتر روشنک غفاری

فلوشیپ زیبایی از جنوا ایتالیا

برای مشاوره دندانپزشکی، قیمت ها و گرفتن وقت شماره خود را وارد نماید. ما با شما تماس میگیریم.

روکش ها بطور  معمول دارای یک بیس فلزی هستند که روی آنها چینی ، پخته شده و پوشیده میشود. عیب این روکش ها نیاز آنها به تراش بیشتر دندان پایه و کدر بودن آن به علت دیده شدن سایه فلز از روی لایه نازک چینی است . در ضمن لبه این روکش ها در قسمت لثه تیره رنگ بوده و موجب تغییر رنگ لثه می شود.

با سیستم جدید روکش های تمام سرامیک ، دیگر از تیرگی و سیاهی اطراف لثه خبری نیست . باتوجه به اینکه در این روکشها فریم فلزی وجود ندارد ، زیبایی و رنگ این روکش ها نسبت به روکش های معمولی بسیار بهتر و مشابه با دندانهای طبیعی می باشد ، در صورتیکه روکش های معمولی رنگ مصنوعی و حالت گچی دارند.

در ضمن روکش های معمولی سائیدگی بیشتری روی دندانهای مقابل خود ایجاد می کنند ولی روکشهای تمام سرامیک سائیدگی مشابه دندان های طبیعی دارند. نکته دیگر آنکه سیستم های مختلف روکش های تمام سرامیک دقیقا مشابه سیستم های لامینیت سرامیکی است یعنی شامل : لومینیرز ، کاد – کم ، آلومینا و زیرکونیا ، آی- ماکس ، آی -پی- اس و ایمپرس است.

امروزه سرامیک ها کاربرد وسیعی در دندانپزشکی زیبایی پیدا کرده اند ترکیب اصلی سرامیک ها (پرسلن های دندانی) شیشه یا سلیکات است که چند عنصر فلزی و اکسیژن به آنها اضافه شده است.

برای دستیابی به یک روکش زیبا و با دوام پس از تشخیص، طرح درمان، آماده سازی دندان و لثه مجاور که مهمترین مرحله درمان میباشد دندانپزشک هماهنگ با بیمار تصمیم میگیرد که از کدام سرامیک استفاده نماید.

تفاوت این سرامیک ها در زیبایی و استحکام آنها می باشد.

مشاوره در تلگرام یا تماس با شماره تلفن: 88795280